Avatar billede mmbn Nybegynder
06. december 2006 - 09:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Soap og Certifikater (TDC OCES)

Hvorledes opretter man digitalt signerede Soap beskeder i XML dsig format med TDC OCES certifikater?

Jeg har leget list med Microsoft.Web.Services2 namespacet men kan ikke få det til at lykkedes.

Der skal laves en webservice der kontakter en anden webservice der bruger ovenstående.

Til at få securitytoken gør jeg som følger (eksempel fra MSDN)
public X509SecurityToken GetSecurityToken(string certificatePath)
        {
            X509SecurityToken securityToken = null;
            X509Certificate certificate = X509Certificate.CreateCertFromFile(certificatePath);

            //Vertify that the signature where created
            if(certificate == null)
                throw new ArgumentNullException("No X509Certificate to sign messages");
            // Verifies that the user has the private key and the certifcate supports digital signatures.
            else if(!certificate.SupportsDigitalSignature || certificate.Key == null)
                throw new ArgumentNullException("The certificate must support digital signatures and have a private key available");
            else
                securityToken = new X509SecurityToken(certificate);

            return securityToken;
        }

Men jeg er ikke sikker på hvorledes soapbeskeden skal signeres.
Avatar billede mmbn Nybegynder
06. december 2006 - 09:27 #2
Jeg er også i tvivl om hvilken proxy klasse de mener? Er det den WS jeg opretter den skal laves på eller er den WS der kaldes? Uanset hvilken jeg vælger får jeg ikke muligheden for instans.RequestSoapContext.
Avatar billede mmbn Nybegynder
08. december 2006 - 08:16 #3
Løste problemet, fandt ud af at modtager havde en proxy jeg kunne køre op imod og fandt ud af hvorledes den rigtige policy fil bliver sat.