Avatar billede pongman Nybegynder
05. december 2006 - 20:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

J2ME : Layermanager fjerner ikke layers helt ?

Hej,
er i gang med at lave et lille spil til mobiltlf i j2me.
Mit problem er at når jeg fjerner et objekt fra min layermanager eksisterer det stadig men er ikke synligt (dette kan ses da jeg kan se position på spilleren som ændrer sig).

player = new PlayerSprite (playerImage,40,20,getWidth(),getHeight());
player.startPosition();
layerManager.append(player); <- tilføjer 'player' objektet
....
layerManager.remove(player); <- fjerner 'player' objektet

problemet er så at jeg stadig kan bevæge spilleren og skyde (!).

Burde den ikke være forsvundet ?
Er der en måde jeg kan 'dræbe' objektet 'player' helt ? (objekt af klassen PlayerSprite).

Hvis der er nogen der har nogen erfaringer med game-klasserne i j2me er jeg åben overfor alle forslag :)
Avatar billede winners79 Nybegynder
06. december 2006 - 10:17 #1
kender ikke j2me, men hvis objektet mangler at blive fjernet grafisk, så er det vel bare en repaint(); der mangler?
Avatar billede pongman Nybegynder
07. december 2006 - 01:11 #2
Desværre ikke det.
Men fandt en løsning, krævede bare at man satte objektet = null. Så simpelt :)