Avatar billede dotdonk Nybegynder
05. december 2006 - 17:14 Der er 4 kommentarer

SELECT Case When spm?

Hej

Nogen som kan fortælle mig, hvor det går galt henne i denne ellers simple query? :-)

Query:

count antal records, udfra hvilken bruger man er og hvilken status der er angivet i felterne.

-------------------------------------

SELECT COUNT(*),
CASE WHEN ([ReceiverId] = @UserId AND [IsForwardet] = 1 END), CASE WHEN ([ForwarderId] = @UserId AND [IsPending] = 1 END)
FROM [dbo].[Introduction]

-------------------------------------

Håber at høre fra nogen

Mvh

DD.
Avatar billede tofte Juniormester
05. december 2006 - 17:22 #1
Nu er jeg ikke specialist i MS SQL, men syntaxen ser gal ud. Normalt bruger man
CASE (t.køn) WHEN 1 THEN "MAND" ELSE "KVINDE" END så du manger at fortælle hvilket felt den skal forholde sig til og hvad resultatet skal være.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. december 2006 - 17:42 #2
Det er SELECT feltnavn1, CASE et_tal WHEN 0 then 'nul' WHEN 1 then 'et' WHEN 2 then 'to' ELSE 'et tal' AS feltnavn2 FROM tabelnavn
Så vidt jeg husker
Avatar billede dotdonk Nybegynder
05. december 2006 - 17:43 #3
hmmm...

Så kan jeg ikke bruge CASE WHEN til noget...

går lige i tænke boksen
Avatar billede coderdk Praktikant
05. december 2006 - 17:45 #4
Du kan også gøre det sådan:

SELECT feltnavn1, CASE WHEN feltnavn2 = 0 THEN 'nul' WHEN feltnavn2 = 1 THEN 'et' WHEN feltnavn2 = 2 THEN 'to' ELSE 'et tal' AS feltnavn3 FROM tabelnavn