Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. december 2006 - 11:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vise hele datagrid selv ved få rækker

Hvordan får man et datagrid til at vise tomme rækker, så det grafisk fylder det samme, som hvis alle rækker var fyldte?

Således:
Headrække
Række 1 med data
Række 2 med data
Række 3 uden data
Række 4 uden date
Footerrække

og ikke sådan
Headrække
Række 1 med data
Række 2 med data

?:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. januar 2007 - 16:01 #1
Lukker sp. pg. ingen svar
karsten_larsen
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. januar 2007 - 09:37 #2
Hvad databinder du op imod?
Mvh
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
24. januar 2007 - 12:38 #3
et GridView
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. januar 2007 - 16:38 #4
Jeg tænkte mere på datakilden.
Mvh
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
25. januar 2007 - 20:24 #5
MSSQL
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. januar 2007 - 09:54 #6
Tror vi skriver lidt forbi hinanden nu.
Jeg formoder at du binder dit datagrid mod et eller andet objekt - f.eks. et dataset.
Hvilket asp.net version arbejder du med (1.X / 2.0)?
Mvh
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. januar 2007 - 10:29 #7
ja - det gør vi :-) karsten_larsen

Arbejder med 2.0 Her følger min demokode, som jeg arbejder med.

        <asp:SqlDataSource ID="dsOversigt" runat="server"></asp:SqlDataSource>
        <asp:GridView
            ID="GWOversigt"
            runat="server"
            AllowPaging="True"
            DataSourceID="dsOversigt"
            DataKeyNames="Id"
            Style="z-index: 100; left: 33px; position: absolute; top: 65px"
            Width="425px" AutoGenerateColumns="False" AllowSorting="True" PageSize="18">

        <Columns>

            <asp:TemplateField SortExpression="Navn" HeaderText="Fornavn" >
                <ItemTemplate>
                    <asp:LinkButton ID="LnkBtnNavn" CssClass="txt_12" Width="150" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Select"
                        Text='<%# Bind("Navn") %>'></asp:LinkButton>
                </ItemTemplate>
                <HeaderStyle Height="20px" HorizontalAlign="Center" />
            </asp:TemplateField>

    </Columns>
        <RowStyle BackColor="#F7F6F3" ForeColor="#333333" />
        <EditRowStyle BackColor="#999999" />
        <SelectedRowStyle BackColor="#E2DED6" Font-Bold="True" ForeColor="#333333" />
        <PagerStyle BackColor="#D4D4D4" ForeColor="#3C3C3C" HorizontalAlign="Center" />
        <HeaderStyle BackColor = "#D4D4D4"  ForeColor = "#3C3C3C" Font-Bold = "True" />
        <AlternatingRowStyle BackColor="White" ForeColor="#284775" />

og  fra codebehind

        dsOversigt.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings("DemoForbindelse").ConnectionString

        Dim strSQL As String
        strSQL = "SELECT  ID, Name From DemoTabel
        dsOversigt.SelectCommand = strSQL
        GWOversigt.DataSourceID = "dsOversigt"
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. januar 2007 - 11:15 #8
Du bliver nødt til at fylde dummydata ind i dit dataset - det er ikke så fedt, men nok det eneste du kan gøre, hvis du vil realisere det med de komponenter du benytter.
Mvh
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
29. januar 2007 - 22:32 #9
Okay - tak for hjælpen - laver lige et nyt sp. med p. til dig.

:-) karsten_larsen