Avatar billede rosendal2 Nybegynder
04. december 2006 - 21:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forbinder jeg to computere ?

Hej

Jeg har to bærbare pc'ere vil gerne overføre noget fra den ene til den anden - hvordan forbinder jeg dem ?

Noget med et krydskabel - det har jeg - men hvad gør jeg så ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. december 2006 - 21:30 #1
Så sætter du kablet i begge computere, deler en mappe. I kør skriver du \\computernavn
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
04. december 2006 - 21:51 #2
Deler en mappe ?  Laver en ny eller den jeg vil flytte fra / til ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. december 2006 - 22:18 #3
Lav en ny mappe, høreklik på den og tryk egneskaber. Der er en fane der hedder Deling, der kan du sætte den til at blive delt. Computernavenet på den anden computer kan du se i egneskaber for denne computer under computernavn.. :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. december 2006 - 01:03 #4
Geforce3 beskriver det egentlig udmærket. For at andre computere kan se mapper på din computer skal du angive at disse mapper må deles med andre computere, eller med andre er "Delte". For at dele en mappe skal du:

1) Find den mappe, som du vil dele (eller oprette en ny til formålet). Du kan også vælge at dele hele dit drev, f.eks. hele C: drevet

2) Højre-klik på ovennævnte mappe eller drev, vælg "Egenskaber" og tryk på fanebladet "Deling". Sæt flueben i "Del denne mappe på netværket". Tryk på "OK".

3) Gå nu til skrivebordet og højre-klik på "Denne Computer". Vælg "Egenskaber" og tryk på fanebladet "Computernavn". Skriv det ned, som står efter "Det fulde computernavn:" (f.eks. MIN-COMPUTER.)

4) På den anden computer går du så ind i "Start" -> "Kør..." og skriver det computernavn du lige har skrevet ned, i følgende form:

    \\MIN-COMPUTER\

Tryk dernæst på "OK" (alternativt kan du vælge at skrive det samme i Internet Explorers adressebar og trykke på tasten ENTER).

5) Du burde nu kunne se den delte mappe (eller drev) og de filer der ligger i pågældende mappe/drev og f.eks. kopiere dem.

// Old-Faithful™
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
05. december 2006 - 06:47 #5
Mange tak  -  vi I have point - så giv et svar
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. december 2006 - 12:44 #6
Oki. Her er mit :-)