Avatar billede vagn16 Nybegynder
04. december 2006 - 12:01 Der er 4 kommentarer

Hent variabel fra filnavn og sæt ind i url

Hej,

Kan man hente en variabel fra filnavnet og sætte ind i en url?

Jeg har en fil der hedder julekalender.swf. Kan jeg sætte en variabel herpå?

julekalender.swf?Laage=08

Og indsætte variablen i Url'en herunder? Så der kommer til at stå 08 der hvor der står [INDSÆT VARIABEL HER!]?

on (release) {
    getURL("java script:window.top.go_home_play_static('julekalender/laage_[INDSÆT VARIABEL HER!].html');");
}

Vh

Pelle
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
04. december 2006 - 20:28 #1
Det kan du tro. Kig på http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?p=4555, hvor du kan se, hvordan man sender en variabel med ind til flash. Derefter kan du gøre følgende:

var link = "java script:window.top.go_home_play_static('julekalender/laage_" + _root.laage + ".html";

on (release) {
    getURL(link);");
}
Avatar billede vagn16 Nybegynder
05. december 2006 - 09:35 #2
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler
    var link = "java script:window.top.go_home_play_static('julekalender/laage_" + _root.laage + ".html";

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 4: String literal was not properly terminated
        getURL(link);");

Total ActionScript Errors: 2     Reported Errors: 2
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. december 2006 - 11:01 #3
Hov, der skulle selvfølgelig stå:

on (release) {
    getURL(link);
}
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. december 2006 - 11:02 #4
Vi prøver lige igen:

on (release) {
var link = "java script:window.top.go_home_play_static('julekalender/laage_" + _root.laage + ".html";
  getURL(link);
}