Avatar billede cybershah Nybegynder
04. december 2006 - 11:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vise consolens indhold i et GUI vindue

Hej
Hvordan kan jeg får GUI'en til at vise det, som bliver udskrevet i consolen? Det behøver ikke være realtime, altså GUI'en må gerne tage det hele fra consolen på en gang og visualisere det i vinduet efter programmet er termineret.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2006 - 15:14 #1
PrintStream save = System.out;
            ByteArrayOutputStream baos = new ByteArrayOutputStream();
            PrintStream pw = new PrintStream(baos);
            System.setOut(pw);
            // goer noget som skriver til System.out
            System.setOut(save);
            pw.flush();
            // nu indeholder baos.toString() al console output
Avatar billede cybershah Nybegynder
05. december 2006 - 11:28 #2
jeg få det her frem på GUI'en: java.io.PrintStream@6782a9
Avatar billede cybershah Nybegynder
05. december 2006 - 11:43 #3
my bad.. havde skrevet pw.toString istedet for. det virker nu. send venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2006 - 14:56 #4
svar
Avatar billede cybershah Nybegynder
06. december 2006 - 12:29 #5
jeg accepterer dit svar arne_v men jeg har nu et lille problem mere og hvis du også lige gider kigge på det, er det kanon. jeg har lavet en jar fil, med direktiv Main-Class og direktiv Class-Path som indeholder flere jar filer der skal inkluderes i dem den endelige jar fil. Programmet kører fint fra eclipse, men når jeg kører den fra kommandoprompten får jeg følgende fejl:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/log4j/Logg
er
        at myLogging.Log3.<init>(Log3.java:7)
        at myLogging.Log3Main.main(Log3Main.java:19)

linie 7 i Log3 klassen er:
public Logger logger = Logger.getLogger("Log3");

og typen Logger skal hentes fra org.apache.log4j, hvilket både importeres i koden og også er inkluderet jar fil (log4j.jar). jeg tror selv det er et eller andet med min ClassPath. Hvad siger du/i?
Avatar billede cybershah Nybegynder
06. december 2006 - 12:31 #6
Hovsa, fejlen hedder selvfølgelig:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/log4j/Logger
        at myLogging.Log3.<init>(Log3.java:7)
        at myLogging.Log3Main.main(Log3Main.java:19)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 16:03 #7
jeg tror at det skyldes et mismatch mellem Class-Path direktiv og den faktiske
placering af log4j.har i forhold til din jar
Avatar billede cybershah Nybegynder
07. december 2006 - 10:46 #8
hmmm.. mener du i manifest filen!? for der står følgende:

Main-Class: myLogging.Log3Main
Class-Path: myLogging.log4j.jar myLogging.mail.jar myLogging.activation.jar myLogging.error_report.jar myLogging.opennms_core.jar myLogging.opennms_joesnmp.jar myLogging.snmpTrapAppender_1_2_9.jar

og der er linieskift til sidst.
men det mærkelige er, når jeg prøver at køre følgende: "jar cvfm errorLogger.jar manifest.mf myLogging" uden at have jar filerne fra manifest filen i myLogging mappe, dukker der den samme exception op.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2006 - 12:57 #9
Class-Path: log4j.jar mail.jar activation.jar error_report.jar opennms_core.jar myLogging.opennms_joesnmp.jar snmpTrapAppender_1_2_9.jar

vil jeg tro
Avatar billede cybershah Nybegynder
07. december 2006 - 13:01 #10
det har jeg allerede prøvet... men forgæves. men jeg tror godt hvorfor den brokker sig! i eclipse fortæller jeg den under run > arguments at den skal bruge min log4j.xml fil: -Dlog4j.configuration=file:///N:/log4j.xml
men hvordan skal denne med når jeg skal lave en jar fil i kommandoprompten!?
Avatar billede cybershah Nybegynder
07. december 2006 - 14:22 #11
jeg har løst problemet. der skulle for det første i kommandoprompten stå:
java -Dlog4j.configuration=file:///N:/log4j.xml -jar errorLogger.jar
og så skulle alle jar filerne blive kopieret til følgende mapper:
..\Java\jdk1.5.0_09\jre\lib\ext
..\Java\jre1.5.0_09\lib\ext

ellers mange tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2006 - 03:20 #12
jeg synes ikke at det er pænt at gemme jar filer i lib/ext men ...
Avatar billede cybershah Nybegynder
12. december 2006 - 14:08 #13
det har du ret i arne og det bryder jeg mig heller ik om. derfor gravede jeg dybere i det og fandt ud af at jeg blot skulle lave få ændringer i manifest filen, så spiller det hele uden at skulle have jar filerne i ext mappen. manifest filen ser sådan ud nu:

Main-Class: myLogging2/Log2Main
Class-Path: lib/log4j-1.2.14.jar lib/mail.jar lib/activation.jar lib/error_report.jar lib/opennms_core.jar lib/opennms_joesnmp.jar lib/snmpTrapAppender_1_2_9.jar