Avatar billede henbak Nybegynder
03. december 2006 - 22:44 Der er 2 kommentarer

Tidsindstillet udtræk fra tabel

Jeg er igang med at lave et lodtrækningsscript til en online fodboldturnering. Jeg har sat en side op til admin hvor man kan indtaste bruger, holdnavn, turneringsnavn med mere. Disse oplysninger bliver sendt til databasen.

For at gøre lodtrækningen lidt mere "live" vil jeg have den til at lave et udtræk fra databasen fx hvert 20. sek. Så den skal først tage et random udtræk fra en tabel og så går der 20 sek før den tager det næste udtræk.

Altså:

<tr>
<td>Udtræk 1</td><td>VS</td><td>udtræk 2</td>
<td>Udtræk 3</td><td>VS</td><td>udtræk 4</td>

Lodtrækningen skal selvfølgelig foregå på en side hvor alle kan følge med i den, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det skal gøres.

Nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan få det til at fungere?
Avatar billede henbak Nybegynder
05. december 2006 - 23:46 #1
Nå det var måske lidt for kompliceret?

Altså skal have et script der trækker data ud fra en table f.x hvert 20. sek når scriptet er sat igang. Det er faktisk det jeg spørger mest efter

Håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede kirring Nybegynder
18. januar 2007 - 17:14 #2
Hvis du bruger f.eks. php til at generere siden er det nemt, hvis du bruget javascript sammen med:

Når siden loades første gang laver du en lodtrækning, og gemmer tidspunktet i en tabel.
Næste gang den loades checker du om det er mere end 20 sek. siden sidste lodtrækning - hvis det er det så laver du en ny - eller viser du bare de lodtrækninger du har lavet.

For at dine brugere skal kunne se der sker noget er du nød til at reloade siden med javascript f.eks. hver 2 eller 3 sek.

Håber du kan bruge det!