Avatar billede lbknudsen Praktikant
03. december 2006 - 20:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Strøm på USB porte

Kan det lade sig gøre at have strøm på USB-porte selv om PC er lukket ned?
Min mus (G7) har behov for strøm for at kunne lade batteriet op, og det ville være rart, om det kunne lade sig gøre, selv om der ikke tændt for PC.
Avatar billede lasserasch Juniormester
03. december 2006 - 21:18 #1
Nej, men du kan købe en lille aktiv HUB, som har sin egen strøm adapter. Den ville løse dit problem, da den har egen strømforsyning.

Men hvis din PC er slukket, er der naturligvis ingen strøm på portene, og der kan man ikke ændre ved desværre...

Så en lille hub til 300,- Kr er nok eneste løsning for dig!

/Lasse
Avatar billede spooky20 Nybegynder
04. december 2006 - 12:22 #2
Det er ikke nødvendigvis korrekt. Mange bundkort i dag har strøm på USB portene selvom computeren er slukket - jeg ved i hvert fald 3 af mine computere har.
Avatar billede lasserasch Juniormester
04. december 2006 - 12:35 #3
Ok.

Men så har vi jo 2 muligheder.

1. Køb et bundkort som har denne funktion.
2. Køb en HUB som kan klare opgaven for dig.

Nr. 2 er stadig klart billigst, men fair nok Spooky20! Har ikke skiftet bundkort i over 1½ år, så det var jeg ikke klar over!

/Lasse
Avatar billede spooky20 Nybegynder
05. december 2006 - 14:32 #4
- eller også kan han være heldig og have muligheden i bios for at slå det til. Det afhænger selvfølgelig af hvilket bundkort han har.

Prøv at fortæl os modellen, så finder vi nok ud af det ;)
Avatar billede lbknudsen Praktikant
10. december 2006 - 22:23 #5
Kiggede i min MB manual - der stod det jo så udførligt beskrevet.