Avatar billede el_morten Nybegynder
03. december 2006 - 14:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende en variabel fra input=text videre

Hej.
Jeg har følgende:
<input type="text" id="product_barcode" name="product_barcode" style="width:100px" maxlength="13">

<a href="java script:" onClick="Page('check','produktnavn', 'producent', 'stregkode');">

Hvordan kan jeg i onClick få sendt indholdet fra text-feltet videre til funktionen page(); på 'stregkode's plads?
Avatar billede mcardle Nybegynder
03. december 2006 - 15:42 #1
Hvorfor bruger du ikke en submit. Du har jo et input som skal sendes, det gør du i forvejen med en form.
Avatar billede olebole Juniormester
04. december 2006 - 13:08 #2
<ole>

<a href="#" onClick="Page('check','produktnavn', 'producent', document.getElementById('product_barcode').getAttribute('value'));return false">

/mvh
</bole>
Avatar billede el_morten Nybegynder
04. december 2006 - 21:02 #3
Olebole -> Det virker fint i IE men i FF får jeg kun en NULL værdi tilbage, ved du hvordan det kan være?

Det bliver sendt til en php side via:

var xmlHttp
var targetdiv
function loadPage(str, productname, producer, barcodevalue){
    targetdiv = str;
    // Objekt
    xmlHttp=GetXmlHttpObject()
    // error check
    if (xmlHttp==null){
        alert ("Browser does not support HTTP Request")
        return
    }
    var url="includes/xxxx.php"
    url=url+"?targetdiv="+str+"&productname="+productname+"&producer="+producer+"&barcodevalue="+barcodevalue
    xmlHttp.onreadystatechange=stateChanged
    xmlHttp.open("GET",url,true)
    xmlHttp.send(null)
}
Avatar billede el_morten Nybegynder
04. december 2006 - 21:26 #4
Hm.. hvis jeg dropper .getAttribute('') og blot skriver document.getElementById('product_barcode').value);
Så virker det...
Avatar billede el_morten Nybegynder
08. december 2006 - 20:54 #5
Tak for hjælpen :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. december 2006 - 09:45 #6
Selvtak. Jeg har ikke fået mail om dit indlæg - derfor har jeg ikke svaret  =)

Grunden til, du får returneret null, er, at der ikke er sat en start-value på elementet. Det virker formodentligt med:
    <input type="text" id="product_barcode" name="product_barcode" style="width:100px" maxlength="13" value="">

Under XHTML er det forbudt at skrive f.eks:
    alert( ELEMENT.value );

Det hedder:
    alert( ELEMENT.getAttribute("value") );

- og det gør det faktisk også under HTML-DOM. Her accepteres det blot at ekstrahere værdien med JavaScript-notation i stedet.

Gør du det samme under XHTML-standarden, overtager HTML-parseren behandlingen af dokumentet i stedet for XML-parseren - hvilket gør, at du mister alle fordele ved at skrive XHTML (- når der altså engang bliver fordele ved at bruge XHTML ;o)