Avatar billede ohs Nybegynder
02. december 2006 - 22:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af en mappe

Hvordan beskytter jeg bedst en admin mappe, så udvedkommende på ingen måde kan åbne nogle af de filer som ligger i mappen.
Avatar billede dimsushi Nybegynder
02. december 2006 - 23:27 #1
Du kan bruge .htaccess, men sikkerheden er størst hvis du kan placere den tilhørende password fil uden for webroden. :)
Avatar billede ohs Nybegynder
02. december 2006 - 23:28 #2
Tilføjelse: htaccess kan jeg ikke bruge, da programmet kan blive brugt på hvilken som helst webhotel.
Avatar billede ohs Nybegynder
02. december 2006 - 23:37 #3
dimsushi: kan se vi krydsede hinanden vedr. kommentar. Fordi jeg ikke kan bruge .htaccess, skyldes at programmet bliver brugt af forskellige brugere som selv uploader programmet til deres webhotel, som jeg ingen indflydelse har på.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
03. december 2006 - 00:59 #4
sørg først og fremmest for at have en index.htm-fil i alle undermapper, dernæst - lav fx en $_SESSION['niv'] >> "1" AND $_SESSION['loggetind'] == "ja" og sæt kun de sessions til det, når du logger en bruger ind, og sørg så for at sætte dette på alle dine sider, så er det vel ikk så nemt at komme ind? :)
Avatar billede ohs Nybegynder
03. december 2006 - 10:10 #5
cronaldo: Nu er hele programmet lavet med php og Mysql database. Alle filer der vedrører admin ligger i denne mappe, som gerne skulle være beskyttes for udvedkommen.
Avatar billede ohs Nybegynder
06. december 2006 - 21:46 #6
Afslutter spørgsmålet her.