Avatar billede jobijoan Nybegynder
02. december 2006 - 12:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsæt - Media - Flash skaber et java også?

Dreamweaver 8 laver i min kode et java-script også, når jeg bruger insert - media - flash, er der nogen der kender en løsning på problemet?? Når så jeg fjerner java-scriptet manuelt, så virker det, men det er et træls ekstra step.

mvh
Johs.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
02. december 2006 - 13:35 #1
Det er fordi Microsoft har tabt en retssag - så lad være med at fjerne javascriptet.
Du kan læse lidt om det her http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834 hvor der er et par links til detaljerne i historien.

Mvh
bentjuul
Avatar billede jobijoan Nybegynder
02. december 2006 - 14:30 #2
Jamen, hvis ikke jeg fjerner javascriptet, så virker det ikke på mine webhotels, men kun lokal? Så jeg er da nød til at fjerne det... og jeg fatter ikke lige så meget af den tråd du sender link til. Skal det forståes sådan at den lovmæssig skal være der, og at det skal virke, også med javascriptet?

Her er koden:
<script type="text/javascript">
AC_FL_RunContent( 'codebase','http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0','width','200','height','100','title','dfg','src','Privat/opsparing/MaxiRenteBanner','quality','high','pluginspage','http://www.macromedia.com/go/getflashplayer','movie','Privat/opsparing/MaxiRenteBanner' ); //end AC code
</script><noscript>
Hvis det siger noget for nogen ;-)

Hvis jeg fjerner scriptet, kan jeg så ikke forvente at den virker alle steder?
Kan man ikke få Dreamweaver 8 til at undlade at skrive javaen?
Hvad gør jeg??

mvh
Johs.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
02. december 2006 - 14:44 #3
Hvis du fjerner scriptet så vil alt virke, men man skal dog aktivere med et ekstra klik på flashen - det er det ekstra klik du undgår med javascriptet i internet explore i andre browsere vil det virke uden javascriptet.
Avatar billede jobijoan Nybegynder
02. december 2006 - 15:04 #4
Ok, nu har jeg forstået problemet med det ekstra klik.

Men kan det virkelig passe at man skal til at lave noget manuel kode, for at få det til at virke med Dreamweaver 8??

mvh
Johs.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
02. december 2006 - 15:16 #5
Du behøver jo ikke lave noget kode det gør Dreamweaver 8 for dig som du selv skriver.
mvh
bentjuul
Avatar billede jobijoan Nybegynder
02. december 2006 - 16:00 #6
Ja, det gør den, men det gør så at min Flash ting ikke bliver vist på hjemmesiden...men kun virker lokal på min pcer. Og så er det jo ikke så godt.

Det jeg egentlig fiskede efter var, om man kan få Dreamweaver til at lave java-koden, som så også virker online og uden det ekstra klik. Hos min webudbyder bliver flashen bare væk på siden, når ovenviste kode fra Dreamweaver oploades.

mvh
johs.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
02. december 2006 - 16:12 #7
Husker du at oploade AC_RunActiveContent.js som Dreamweaver også laver og plejer at lægge i en mappe for sig.
Hvis du ikke kan finde den, så kig i din kode hvor Dreamweaver har lagt den og opload den så.
mvh
bentjuul
Avatar billede bentjuul Nybegynder
02. december 2006 - 16:18 #8
Hos mig laver Dramweaver 8 det hele og lægger AC_RunActiveContent.js således
script/AC_RunActiveContent.js og jeg oploader så hele mappen.

mvh
bentjuul
Avatar billede jobijoan Nybegynder
02. december 2006 - 16:37 #9
Det er nyt for mig.... Men jeg ER ny på Flash.
Det skal jeg have kigget efter på mandag, når jeg kommer til mig arbejds maskine, du har sikkert ret. For jeg oploader kun asp-filen og flash-filen idag.
Tusind tak for hjælpen, så håber jeg bare det virker.

mvh
Johs.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
02. december 2006 - 16:46 #10
Det skal nok lykkes for dig, og tak for point.
mvh
bentjuul