Avatar billede fuldstop Nybegynder
02. december 2006 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra Access til Oracle vha. asp.

Jeg skal have overført en del at en access database til en Oracle database, hver gang en asp side kører. Kan man gøre som følgende, og hvordan hvordan connecter man til Oracle databasen?

<%
    Set Conn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& server.mappath("log.mdb")
    strSQL = "Select * from Tabel1 Where dogn LIKE '1' Order by dato desc"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)

    Do
    On Error Resume Next

Her skal der forbindes og skrives til Oracle databasen!!!

    rs.MoveNext

    Loop While Not rs.EOF

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2006 - 15:45 #1
eksempel på Oracle connection fra ASP:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "Driver={Microsoft ODBC for Oracle};Server=ARNEPC3;Uid=xxxx;Pwd=xxxx;"
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2006 - 15:46 #2
jeg ville nok kun forbinde til Oracle en gang ovenfor løkken og så bare
indsætte i Oracle inden i løkken
Avatar billede fuldstop Nybegynder
02. december 2006 - 16:34 #3
Hej Arne.

Hvis jeg prøver at connecte direkte til Oracle db, så får jeg følgende fejl: Driver's SQLAllocHandle on SQL_HANDLE_ENV failed

Hved godt at der mangler en Oracle driver, men er det så muligt at....

connecte til en access db, hvor der i denne er en sammenkædet tabel til oracle.

Skriv normalt til en database der hedder log.mdb i tabellen Tabel1, men der er lavet en sammenkædet tabel, som ikke rigtig fungerer, kan jeg åbne den vha. et asp-script og bruge access's oracle-drivere (kan jo godt åbne den manuelt) og skrive og læse (der er pwd og uid til oracle tabellen, dem har jeg)? Havde tænkt mig noget med:
http://img403.imageshack.us/img403/1214/dbjm3.jpg

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/ELog/log.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * from tabel1Ora Where"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Men hvordan får jeg lige flettet pwd og uid ind i det (ligger desuden på en anden server)?

Giver gerne flere point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2006 - 16:40 #4
Så vidt jeg ved kræver al adgang til en Oracle database bortset fra Java thin JDBC
driver at der er installeret og konfigureret Oracle client på maskinen
Avatar billede fuldstop Nybegynder
02. december 2006 - 16:58 #5
ok må prøve at hente en nyere driver/client fra oracle.
Smider du lige et svar Arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2006 - 17:59 #6
ok