Avatar billede danni03 Nybegynder
01. december 2006 - 15:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Xml streaming til en string værdi

Jeg har et sjovt lille spørgsmål til den dygtige programmør.

Hvorfor får jeg et ? for an min xml tekst når jeg gemmer det?

jeg anvender følgende kode.

private string Rettigheder2BLOB(Brugerrettigheder brugerrettigheder)
        {
            XmlSerializer xmlSerializer = new XmlSerializer(brugerrettigheder.GetType());
            MemoryStream memoryStream = new MemoryStream();
            XmlTextWriter xmlTextWriter = new XmlTextWriter(memoryStream, Encoding.UTF8);
            xmlSerializer.Serialize(xmlTextWriter, brugerrettigheder);
            UTF8Encoding encoding = new UTF8Encoding();
            return encoding.GetString(memoryStream.ToArray());
        }
Avatar billede danni03 Nybegynder
01. december 2006 - 15:12 #1
Altså jeg serialiserer et brugerrettigheder objekt til en string i xml format, med encoding utf-8.

Output er følgende:

?<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Brugerrettigheder xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">

<Rettighed1>En rettighed ÆØÅ æøå</Rettighed1>

</Brugerrettigheder>

Alt er helt fjong UNDTAGET første tegn der gør at hele udtrykket er ugyldigt.

Man kan selvfølgelig bare fjerne første tegn, men jeg er mere interesseret i at vide hvad der er galt med min ovenstående serialisering af objektet.

På forhånd mange tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2006 - 16:24 #2
det er vel en BOM
Avatar billede danni03 Nybegynder
04. december 2006 - 11:40 #3
Okay. Det vil sige at jeg egentlig bare kan se bort fra det tegn? Jeg streamer jo bare som tekst og sætter encoding til utf-8.
Efter hvad jeg kan forstå er det ikke nødvendig at sætte bom vd brug af utf-8 encoding?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2006 - 15:09 #4
det der skal laese det - kan det laese det ?
Avatar billede danni03 Nybegynder
05. december 2006 - 01:59 #5
Ja det kan det sagtens, men je ger nød til at fjerne det 'spørgsmålstegn' der bliver sat foran min streamede tekst.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2006 - 04:07 #6
prøv lige:

UTF8Encoding encoding = new UTF8Encoding(false);
Avatar billede danni03 Nybegynder
05. december 2006 - 16:49 #7
smid et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 01:07 #8
det virkede ?
Avatar billede danni03 Nybegynder
06. december 2006 - 20:42 #9
Ja nu er det  '?'  væk når jeg opretter den