Avatar billede holsen Nybegynder
01. december 2006 - 13:08 Der er 3 kommentarer

Administrator uden administrationsret

Hvis jeg prøver at installere mit eksterne TV-kort - Hauppauger WinTV-PVR USD2 - får jeg følgende melding:
You do not have access to make the required system configuration modifications. Please rerun this installation from an administrators account.
Dette på trods af, at min adgang til PC'en angives som: [mit navn]Computeradministrator.
Men administrator er jeg åbenbart ikke alligevel. Så hvordan får jeg maskinen til at give mig lov til at installere????????????
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2006 - 13:43 #1
Lyder pudsigt. Muligvis har nogen dummet sig da de lavede installationsprogrammet så de rent faktisk kræver at du er logget på med brugeren "Administrator".

Hvis du bruger den almindelige velkomstskærm i XP for at logge på skal du blot logge af igen. Trykker CTRL+ALT+DEL to gange kort efter hinanden. Du får så mulighed for at indtaste Administrator brugernavnet (og der tilhørende kodeord). Hvis administrator kontoen er slået fra skal du blot skriv her igen. Så får du beskrevet hvordan denne aktiveres igen.
Avatar billede holsen Nybegynder
01. december 2006 - 19:54 #2
Jeg har fulgt din procedure (logonmed "Administrator" fungerede) og står så med en "klassisk" skærm. Kigger jeg på brugerkonti er der nu to anført: Administrator + Mig selv. Begge konti er Computeradministratorer. Problemet er nu bare, at når jeg kører installationen fra den skitserede position, får jeg nøjagtig den samme fejlmelding: Altså at jeg ikke er i en administrationskonto.........
Både mystisk og frustrerende.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2006 - 01:42 #3
Ok. Jeg har læst i et forum at du tilsyneladende ikke er den eneste med dette problem. Det andre har brugt som løsning er at foretage en repair installation af XP.
Hvis du ikke ved hvordan dette gøres skal du bare spørge.