Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. december 2006 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Værdi fra arraylist ind i sourcekoden til et Gridview

Kan det lade sig gøre at hente en værdi fra codebehind ind i sourcekoden?

Codebehind
Dim element As Arraylist = CType(Session("antal")), Arraylist

element(5) skal bruges i SqlDataSource i denne stil

    <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:db %>"
        SelectCommand="SELECT * FROM Varer Where ID = element(5"></asp:SqlDataSource>

Har prøvet med <script runat="server" > i sourcekoden, men det accepterede ikke session delen.

??:-) karsten_larsen
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
01. december 2006 - 11:45 #1
Jeg ved ikke om det vil virke, men prøv med:

SelectCommand='<%= "SELECT * FROM Varer WHERE ID = " & element(5) %>'
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. december 2006 - 11:57 #2
nej - det kan ikke køre
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
01. december 2006 - 12:05 #3
Kan du evt. tage fat i din datasource fra codebehind?

I stil med:

SqlDataSource1.SelectCommand = "SELECT * FROM Varer WHERE ID = " & element(5)

??
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. december 2006 - 12:46 #4
hmm - skal selve databind så foregå i codebehind?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. december 2006 - 13:14 #5
Super - det virker nu. Vil du lave et svar og tak for hjælpen
:-) karsten_larsen
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
01. december 2006 - 15:39 #6
Du behøver ikke lave databind i codebehind også - kan du ikke bare skrive din DataSource  i html'en og så tage fat i den fra codebehind?