Avatar billede tuxen Nybegynder
22. maj 2001 - 10:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af Word til HTML gennem ASP

Hejsa.
Jeg har følgende scenario.

-En bruger kliker på et link på en web page
-Web page kalder et ASP dokument
-Asp dokumentet trækker et word dokument ud fra en database
-ASP dokumentet konverterer nu word dokumentet til HTML og sender det tilbage til browseren

Det gyldne spørgsmål er nu :
Hvilken komponent skal jeg bruge til konverteringen i mit ASP dokument ?????!?!??!?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. maj 2001 - 10:35 #1
*stiller mig op med store ører og lytter med*
Avatar billede tuxen Nybegynder
22. maj 2001 - 10:48 #2
:))
Avatar billede slash Nybegynder
22. maj 2001 - 10:52 #3
tjaaa.. jeg ville sige Office Web Components! Mener du derved kan konvertere .doc filen til html, men er ej sikker! Bruger selv OWC til generering af .doc filer på en webserver - i test pt. og du kan jo tilgå alle mulige suspekte properties via OWC. Så mon ikke oxo der er en konvertdoctohtml property?

Avatar billede madrich Nybegynder
22. maj 2001 - 10:52 #4
Vil også gerne være med her! (især den anden vej omkring --> HTML --> Word.document)
Avatar billede tuxen Nybegynder
22. maj 2001 - 10:56 #5
Tja, hvis du kan vise mig hvordan jeg skal åbne en office server component fra ASP og kalde dens funktioner, så er du tæt på at få lidt i posen :))

P.S web komponenter til office, er så vidt jeg ved typisk brugt i sammenhæng med <object> tag og indsættelse af kontrollens class_id.
Pivottabel, spreadsheet o.s.v.

Hvis de kan bruges via ASP og har de fornødne funktioner så er det jo lækkert.
Avatar billede slash Nybegynder
22. maj 2001 - 11:14 #6
Installationsfilerne ligger på en af de 4 office cd\'ere... taler pt. om office 2000 tror det er noget med setupse.exe eller owc.exe - mener filerne ligger på cd 3!

Denne URL skulle give dig noget at gå i krig med:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q257/7/57.asp - en række kodeeks.

Avatar billede slash Nybegynder
22. maj 2001 - 11:17 #7
Avatar billede mgade Nybegynder
22. maj 2001 - 14:14 #8
Brug dog Word selv ;-)

Installer den på serveren (1. alvorlige forhindring) og programmer den (2. alvorlige forhildring) i ASP.

Som jeg jævnligt blærer mig med: Jeg har fået det til at virke med Excel - Word kan det samme!

Jeg vil dog mene at der skal noget *til*, lissom. Altså: overvej om Word har nogen faciliteter/kvaliteter der er absolut nødvendige - ellers kør det i rtf eller noget helt andet. Hvorfor? Summen af 1. og 2. alvorlige forhindring = 14 dages arbejde!
Avatar billede tuxen Nybegynder
22. maj 2001 - 14:42 #9
hmmm du siger jeg skal installere word og programmere den ...
Hvad præcis mener du med det ?
Har du noget reelt ASP kode som du kan vise mig hvor du gør noget med excel ?
Thue
Avatar billede mgade Nybegynder
22. maj 2001 - 15:10 #10
Application basic i vbScript-udgaven :-)

Jeg kan vise dig hvordan excel ser ud når det har været igennem vridemaskinen: http://www2.dfhpilot.dk/wwwopgaver/2512/info.asp?opgave=anna

(Med tilføjelse af en access-base til at opbevare indtastningerne i)
Avatar billede mgade Nybegynder
22. maj 2001 - 15:15 #11
http://www.asp101.com/puzzles/puzzle8_s5.asp kan være det (snart klassiske) starting point
Avatar billede tuxen Nybegynder
22. maj 2001 - 15:37 #12
tja det er et meget cool link ...
Men det viser ikke rigtig syntaksen for word eller en funktion jeg kan kalde der konverterer word til html ....
Thue
Avatar billede mgade Nybegynder
22. maj 2001 - 21:43 #13
Right. Men hvis du kan lave det i en makro kan du lure den kunsten af - det er jo også en slags basic.
Avatar billede ricardo Nybegynder
24. maj 2001 - 12:31 #14
Man kan lave sit eget component i VB, og sørge for at lave en reference til word 9.0\'s type library. Derefter har du adgang til Word\'s egne interne rutiner.

Og vær nu ikke overrasket at det kræver en hel del arbejde og ikke mindst en smule forstand.

I øvrigt er den metode du nævner temmelig kikset: det ville være bedst at lagre HTML\'en i DB\'en ved upload, ikke ved download - medmindre der er flere der uploader end læser dokumenterne.

Iøvrigt skal man være meget forsigtig ved brug af OWC eller Word på serveren: hvis ikke den lukker ned 100% perfekt, ville den hænge i hukommelsen, og da de begge to kører \"out-of-process\" kan IIS ikke dræbe dem automatisk.

Excel er en lidt anden snak, da man kan tilgå den via ODBC og filerne er langt mere struktureret end Word-filer.

Her er et link:

http://msdn.microsoft.com/library/officedev/off2000/wohowworkingwithdocuments.htm
Avatar billede tuxen Nybegynder
28. maj 2001 - 09:31 #15
Lyder spændende Ricardo.
Tak for linket.

Hvad angår kikset :)
Tja så er der nu engang sådan at opgaven SKAL løses på den ovenfor beskreven måde.

Desuden er der ikke tale om upload af html til DB.
Der er tale om en DB indeholdende blobs af wordfiler, og det for den sags skyld være en fysisk word fil jeg åbnede fra Harddisken.

Hvis det var sådan at folk uploadede og jeg så gemte det i word format for at konvertere det tilbage igen senere, vil jeg gi dig ret i at det ville være åndssvagt.
Venlig hilsen Thue