Avatar billede otis Nybegynder
30. november 2006 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne indlæg+billede efter en given periode

Hejsa.
Jeg er ved at lave en kalender der skal fungere således:
indlæg oprettets fra administrationsside hvor der uploades et billede, indsættes tekst og "sidste dato" gemmes som timestamp.
Når vi så når dagen derpå, så skal databasefeltet tømmes og billedet fjernes fra serveren.

Jeg satser på at kalde billedet for timestampForSletningBillede1.jpg, og gemme navnet i databasen, så det bliver nemmere at håndtere når filen skal unlinkes.

Men hvordan skal mine timestamp check håndteres, hvis filen jeg smider op skal blive der til 13. dec kl 23:59, og når vi lander på 14. dec 00:01, fjernes entry og billede.

Arkivering af data er ikke noget problem, det er mere sletningen jeg er i tvivl om. Hvis andre har en anden løsning til det administrative, så tager jeg dog gerne i mod forslag.

Hilsen otis.
Avatar billede intenz Novice
30. november 2006 - 19:26 #1
Du henter bare billedet ud af databasen og bruger:

unlink($billede);
Avatar billede otis Nybegynder
30. november 2006 - 19:55 #2
<snip>
Men hvordan skal mine timestamp check håndteres, hvis filen jeg smider op skal blive der til 13. dec kl 23:59, og når vi lander på 14. dec 00:01, fjernes entry og billede.

Arkivering af data er ikke noget problem, det er mere sletningen jeg er i tvivl om. Hvis andre har en anden løsning til det administrative, så tager jeg dog gerne i mod forslag.
</snip>
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2006 - 23:55 #3
Du skal lave et udtræk fra database f.eks.:
$sql = "SELECT banner FROM table WHERE dato > ".date("Y-m-d H:i:s").";";
$query = mysql_query($sql) OR DIE(mysql_error());

while($r = mysql_fetch_assoc($query)) {
  $del_sql = "DELETE FROM table WHERE banner = '".$r['banner']."'";
  $del = mysql_query($del_sql);
  @unlink("billeder/".$r['banner']);
}
Avatar billede otis Nybegynder
02. januar 2007 - 16:49 #4
Har selv fundet ud af det ;-)