Avatar billede bobber Nybegynder
30. november 2006 - 11:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med Cannot Resolve the collation confilict

Jeg har et problem med collation, når jeg henter fra 2 forskellige databaser, men hvordan løser jeg det, har prøvet mig lidt frem men bliver ved med at få denne her fejl:

Cannot resolve the collation conflict between "SQL_Scandinavian_CP850_CS_AS" and "Danish_Norwegian_CI_AS" in the equal to operation.

og jeg har prøvet at smide følgende ind i min query:

collate database_default

Her er min query, nogen som har et bud

Select
[id]
[Search Name] ,
[Global Dimension 1 Code] ,
[Job Title],
[Employment Date]
From [Test$Employee] e
INNER JOIN Demo.dbo.Person p on p.Initials = e.[Search Name]
Where e.[Search Name] = p.Initials  )
Avatar billede bobber Nybegynder
30. november 2006 - 12:44 #1
Test$Employee kører med SQL_Scandinavian_CP850_CS_AS
og Demo.dbo kører med Danish_Norwegian_CI_AS
Avatar billede kalp Novice
30. november 2006 - 13:18 #2
Select
[id]
[Search Name] ,
[Global Dimension 1 Code] ,
[Job Title],
[Employment Date]
From [Test$Employee] e
INNER JOIN Demo.dbo.Person p on p.Initials = e.[Search Name]
Where e.[Search Name] collate database_default = p.Initials collate database_default)

muligvis skal collate database_default også være med i INNER JOIN delen som jeg har gjort i WHERE delen..
Avatar billede kalp Novice
30. november 2006 - 13:21 #3
Select
[id]
[Search Name] ,
[Global Dimension 1 Code] ,
[Job Title],
[Employment Date]
From [Test$Employee] e
INNER JOIN Demo.dbo.Person p on p.Initials = e.[Search Name]
Where e.[Search Name] = p.Initials collate database_default)

eller

Select
[id]
[Search Name] ,
[Global Dimension 1 Code] ,
[Job Title],
[Employment Date]
From [Test$Employee] e
INNER JOIN Demo.dbo.Person p on p.Initials = e.[Search Name]
Where e.[Search Name] = p.Initials collate Danish_Norwegian_CI_AS)

ja du må prøve dig lidt frem.. jeg mener bestemt det er noget lig dette.
Avatar billede bobber Nybegynder
02. januar 2007 - 13:14 #4
hov send et svar så får du dine points
Avatar billede kalp Novice
02. januar 2007 - 13:27 #5
=)