Specielt udvalgt excel data ,paste i word
Hey, i får lige koden, som den er indtil nu, med det samme, som det første.Sub PrintJobkort()
Dim appWD As Word.Application, dx As Document
Set appWD = CreateObject("Word.Application")
appWD.Visible = True
appWD.Documents.Add
Sheets("Overblik").Select
appWD.WordBasic.Insert "Printet: "
appWD.Selection.InsertDateTime
appWD.WordBasic.Insert vbCrLf & "Jobkort: " & Range("B1") & vbCrLf
appWD.WordBasic.Insert "Station: " & i & vbCrLf & vbCrLf
appWD.WordBasic.Insert "Forventet tid per proces:" & vbCrLf
Sheets("Boksplanlægning").Select
Range("07:O100").Copy
appWD.Selection.PasteSpecial
Range("N7:N100").Copy
appWD.Selection.PasteSpecial
appWD.Selection.InsertBreak
' ActiveDocument.SaveAs Filename:="JobKort"
End Sub
Der hvor jeg har et problem er ang:
Range("07:O100").Copy
appWD.Selection.PasteSpecial
Range("N7:N100").Copy
appWD.Selection.PasteSpecial
For det jeg "egentlig" ønsker er, at der kun bliver kopieret/pastet de felter hvor der er indhold i O-kolonnen, og hvis der er indhold i O-kolonnen så skal den respektive værdi i N-kolonnen sættes ind ved siden af.
Dvs. hvis f.eks. O9 har indholdet: Tekst og N9 værdien: 6 så skal der pastes i word i en linie:
Tekst: 6
Og der pastes så kun de linier i range("O7:O100") hvori der findes data, dvs. mange felter er egentlig tomme.
Ved ikke om det bliver alt for komplekst det jeg roder mig ud, så en ekspertvurdering om det overhovedet er muligt er også velkommen. Er ret ny til det her, men er da kommet lidt af vejen, det så først her det bliver svært :)
På forhånd mange tak.