Avatar billede tblaster Nybegynder
29. november 2006 - 21:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Radiusforespørgsel via asp/php/html web interface

Hejsa

Er det på nogen måde muligt at lave en radiusforespørgsel via et webinterface (helst asp eller html), således at jeg kan verrificer en given bruger. Løsningen skal køre på en iis 6 server (hos en webudbyder ude i byen) og hvis der skal installeres noget for at kunne det, så skal det helst være en gratis komponent.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. november 2006 - 21:20 #1
Avatar billede tblaster Nybegynder
29. november 2006 - 21:35 #2
Jeg er ikke lige med på hvordan den kan bruges til at lave en radiusforespørgsel. Jeg skal kunne angive Radius server ip'en og en Secret. Såvidt jeg kan se så er det følgende linie jeg skal ændre til at indeholde ip'en men jeg kan ikke angive en Secret for at krypter:

iResult = oUser.BindObject(strUser, strPassword, "AKU.EDU")

Og er et Active Directory det samme som en radius server eller er det en helt anden måde den slår op på?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. november 2006 - 22:09 #3
Ok jeg var lidt for hurtig - eller tænke for meget m$

Jeg skal lige forstå din forventede opsætning helt 100%

webside (iis) -> AD forspørgsel -> din server (radius) w2003 (eller andet)

Opgaven er at du vil kunne styre at dine bruger i dit eget miljø også kan gå tilgå web-siden er det korrekt.

Et active directory er måde hvorpå computer og bruger gemmes i et w2003 miljø - de fleste radius forespørgsler på et w2003 miljø vil formodentligt (alt efter valg) ende med at forespørge op mod active directoriet.
Avatar billede tblaster Nybegynder
30. november 2006 - 11:22 #4
yep det er sådan set det jeg søger, men min radius server er en linux server med FreeRadius.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. december 2006 - 00:30 #5
ok nu har jeg ledt med lys og lygte og den er ikke nemt at finde som asp.

Jeg har fundet:
http://www.getfreesofts.com/script/197/27708/Radius_Authentication.html

som er en php-funktion, men hvis du kigger nærmere på .inc filen, så kan du se hvordan selve radius transaktionen bliver stykket sammen - så kan det være det kan hjælpe dig på vej.
Avatar billede tblaster Nybegynder
01. december 2006 - 10:12 #6
Det ligner lidt det jeg søger men da jeg ikke kan php skal jeg have lidt hjælp. Jeg vil sådan set bare se at det virker men får følgende fejl når jeg åbner radius.php

Notice: Undefined variable: PHP_AUTH_USER in radius.php on line 26

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at radius.php:26) in radius.php on line 27

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at radius.php:26) in radius.php on line 28