Avatar billede clausfod Nybegynder
29. november 2006 - 18:00 Der er 3 kommentarer

Opsætning af Webspeed via trådløs Sitecom router

Hejsa,

Jeg kan ikke få min internetforbindelse til at virke med min nyindkøbte trådløse router.

Jeg har TDC Webspeed over et Motorola kabel-modem. Linjen fungere fint når jeg connecter direkte på kabelmodemet. Jeg har købt et routerkit fra Sitecom med router og usb key. Jeg har 2 stationære og en bærbar der skal benytte netværket.

Den ene stationære skal kobles på via LAN i den trådlæse router og den anden stationære skal benytte en trådløs USB-key. Den bærbare har indbygget WIFI.

Jeg har installeret sitecom driveren på den stationære der skal benytte USB-key'en og har endvidere fået adgang via webinterface til den trådløse router.

Jeg har valgt PPPoE i routeropsætningen og indtastede brugernavn og password. Jeg har sat DHCP til enabled.

Desværre er der ingen hul igennem til internettet.....

Nogen der kan hjælpe ?

Mvh/Claus Nielsen
Avatar billede morhan Novice
29. november 2006 - 18:17 #1
du skal ikke køre andet end dhcp på wan, så væk med pppoe

efter genstart af kabelmodemet, burde du ved renew af ip på wan få en 10.x ip.
den ip giver adgang til webspeeds online registrering af routerens mac adresse

efter registrering får du en ip du kan gå på internettet med
Avatar billede clausfod Nybegynder
29. november 2006 - 18:38 #2
Okey - når jeg vælger DHCP Client skal jeg definere et Hostname og en Mac adresse. Hvad skriver jeg der ?
Avatar billede clausfod Nybegynder
29. november 2006 - 19:34 #3
Jeg har løst det efter jeg fik din hjælp morhan. Smid et svar og jeg skal give dig point :-)

Tusind tak for hjælpen :-)