Avatar billede soltveit Nybegynder
29. november 2006 - 15:55 Der er 7 kommentarer

Trådløst net mellem 2 maskiner via router

Jeg har en router og 2 trådløse XP maskiner. Begge maskiner for uden problemer en IP fra routeren, og de har fint adgang til internettet.

Men jeg har nu problemer med at overføre filer mellem de 2 maskiner, på trods af at det virkede fint for et par dage siden.

Er der nogen der kan hjælpe, og evt. har et par links til nogle tutorials.
Avatar billede nhe Nybegynder
29. november 2006 - 16:03 #1
Får de IP adresser på samme net? Kan maskinerne pinge hinanden? og har du checket at du ikke har en Firewall aktiveret på den maskine der skal dele filer?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 18:33 #2
Installer en IPX/SPX protekol.

Under egenskaber for trådløs forbindelse trykker du installer, markerer protekol vælg IPX/SPX protekollen.
Avatar billede nhe Nybegynder
29. november 2006 - 18:48 #3
IPX? Er det ikke at gå til yderligheder?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 18:54 #4
Muligvis, men det er en ret simpel protekol, og det funger.
Avatar billede soltveit Nybegynder
29. november 2006 - 22:34 #5
Maskinerne har firewall, men jeg tror ikke det er der problemet er, for det har fungeret for et par dage siden.
Maskinerne kan ikke pinge hinanden, og de får IPer på samme net.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
29. november 2006 - 22:36 #6
Eh, det har IKKE effekt at installere IPX protokollen medmindre du snakker novell netware!

En bedre problembeskrivelse ville hjælpe.

Check firewall-indstillingerne. Check at de kan pinge gateway.
Avatar billede soltveit Nybegynder
29. november 2006 - 23:15 #7
Meget mystisk. Nu virker det faktisk uden at jeg har ændret noget.

Hvad kan der være gået galt?