Avatar billede xzodic Nybegynder
22. maj 2001 - 08:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Baggrunde i mine tabel-celler forsvinder under renderingen....

Jeg har et problem med at mit grafik sommetider forsvinder når jeg bruger det som baggrund i en tabel, eller mere specifikt, i den enkelte celle.

Det virker som at browserne ikke rigtigt kan rendere siden ordenligt når jeg har lavet det på denne måde:

<td bgcolor=\"#000000\" align=\"center\" background=\"../img/menu-line-ring-120.gif\" height=\"25\"><a href=\"profil.html\" target=\"main\"><font color=\"#000000\" face=\"Verdana\" size=\"1\">Profil</font></a></td>

Link-teksten er der altid, men hver anden gang kager baggrundsbilledet i cellen. Som regel kommer det kun halvt frem...
Nogen der kan forklare hvad der går galt? For umiddelbart kan jeg ikke se nogle fejl i koden, og jeg har lavet 2 sites hvor dette er et problem. Dvs. forskellig grafik (det ene gif og den andet jpg). Den ene baseret på ren html og den anden lavet i asp. De laver nøjagtig samme fejl når cellerne skal renderes...
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 09:01 #1
ja, fordi et baggrundsbilledet ikke kan udvide cellen. Du skal sørge for, at din celle er samme størrelse som dit baggrundsbillede. Enten ved
<td width=\"blabla\" height=\"blabla\">

eller ved at indsætte et transparent billede der kan udvide :)
Avatar billede xzodic Nybegynder
22. maj 2001 - 10:13 #2
Det løser desværre ikke mit problem, da jeg allerede har prøvet dette. Her er et eksempel fra mit andet site:

<table border=\"0\" width=\"118\" cellspacing=\"2\" cellpadding=\"2\">
<tr><td background=\"images/menu_shopknap.jpg\" width=\"114\" height=\"19\"><a href=\"varemenu.asp?vsek=Sek1\" target=\"_self\"><Font face=\"verdana\" size=\"1\" style=\"text-decoration: none\"><b>&nbsp;&#8226;&nbsp;Sektion1</b></font></a></td>

Det ser dog ud til at denne fejl ikke forekommer i f.eks. Internet Explorer 5.5, så det kan være at det \"bare\" har været en fejl i IE4 og 5...

Er der andre der har oplevet noget lignende? Og evt. fundet en løsning på det?
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 11:01 #3
kom med et link til siden hvor fejlen er...
Avatar billede xzodic Nybegynder
22. maj 2001 - 11:10 #4
self.. =)
Jeg oplever fejlen i menuen på http://www.kh-websupport.dk. Hvis fejlen ikke er der med det samme, så prøv at højreklikke i framen og klik på \"opdater/refresh\". Det plejer at kunne fremprovokere buggen.
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 11:29 #5
ingen fejl her i min IE 5.0
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 11:32 #6
heller ik efter raload
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 11:34 #7
menuen er også fin i netscape... (den eneste fejl er, at den strobede baggrund ude til venstre for teksten, på midten, ikke kommer frem)
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 11:35 #8
men menu framen skal jo alligevel ik reloades, når den er  i sin egen frame :)
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 11:39 #9
strobede = stribede :)
Avatar billede xzodic Nybegynder
22. maj 2001 - 12:07 #10
Det er åbenbart meget tilfældigt hvem der får fejlene, så det er også lidt svært at løse =o/
Siden virker fint når jeg kører den fra min egen webserver (lokalnet), men ikke når jeg åbner den ude fra internettet af. - Ret underligt!
Fejlene forekommer på forskellige maskiner og med forskellige browsere.

Jeg må bare finde en anden måde at lave menuerne på eller også bare vælge at ignore fejlen, og håbe på at der ikke er særlig mange der oplever den.

Du skal ihvertfald have tak for hjælpen =)
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 12:56 #11
Yep det er lidt mærkeligt :)

Var så lidt... :)