Avatar billede taitech2006 Nybegynder
29. november 2006 - 02:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hent information fra felt efter submit

Jeg ønsker at hente hva der stod i feltet frem på den side jeg har valgt at gå til efter jeg har trykket submit i min form
min form method står til POST
men når jeg så forsøger at hente værdien fra feltet
Brugernavn frem på næste side med følgende kommando så viser den ingen ting, er der nogen der kan sige mig hvorfor:
<%= Request.Form("brugernavn") %>
--------------------------------------------------
jeg ved jeg kan hente værdien ved at sætte form method til GET også bruge:
<%= Request.QueryString("brugernavn") %>, men da jeg skal bruge formen til at tilføje noget i min database med er det nødvendigt at den står til POST

håber på en med en løsning...
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2006 - 08:22 #1
som udgangspunkt gør du ikke noget forkert så hvorfor der ingenting kommer frem på skærmen kan ikke umiddelbart forklares for <%= Request.Form("brugernavn") %> er korrekt nok.

Mest oplagt lyder det som en stavefejl et eller andet sted - så prøv evt at post begge dine scripts herind.
Avatar billede ffsoft Praktikant
29. november 2006 - 08:46 #2
Det felt som skal aflæses skal befinde sig INDEN for form tags,
har du checket det??
Du kan sagtens tilføje noget til en database lige meget om du
bruger POST eller GET. Det er bare 2 forskellige måder at overføre
data på.
Avatar billede softspot Forsker
29. november 2006 - 08:58 #3
Prøv at vise HTML-koden til din form...
Avatar billede taitech2006 Nybegynder
29. november 2006 - 11:43 #4
feltet befinder sig inden for form tags...

jeg har forsøgt at sætte method til GET istedet for, men det giver bare det resultat at jeg ikke kommer videre til næste side...

her er koden til en af de sider hvor jeg har brug for at få udtaget et felt med Request.Form kommandoen:
--------------------------------------------------------------
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="ScriptLibrary/incPureUpload.asp" -->
<%
'*** Pure ASP File Upload -----------------------------------------------------
' Copyright (c) 2001-2002 George Petrov, www.UDzone.com
' Process the upload
' Version: 2.0.9
'------------------------------------------------------------------------------
'*** File Upload to: """files/gfx/test""", Extensions: "GIF,JPG,JPEG,BMP,PNG", Form: form1, Redirect: "test2.asp", "path", "", "over", "true", "", "" , "", "", "", "", "600", "fileCopyProgress.htm", "300", "100"

Dim GP_redirectPage, RequestBin, UploadQueryString, GP_uploadAction, UploadRequest
PureUploadSetup

If (CStr(Request.QueryString("GP_upload")) <> "") Then
  on error resume next
  Dim reqPureUploadVersion, foundPureUploadVersion
  reqPureUploadVersion = 2.09
  foundPureUploadVersion = getPureUploadVersion()
  if err or reqPureUploadVersion > foundPureUploadVersion then
    Response.Write "<b>You don't have latest version of ScriptLibrary/incPureUpload.asp uploaded on the server.</b><br>"
    Response.Write "This library is required for the current page. It is fully backwards compatible so old pages will work as well.<br>"
    Response.End
  end if
  on error goto 0
  GP_redirectPage = "test2.asp"
  Server.ScriptTimeout = 600

  RequestBin = Request.BinaryRead(Request.TotalBytes)
  Set UploadRequest = CreateObject("Scripting.Dictionary")
  BuildUploadRequest RequestBin, """files/gfx/test""", "path", "", "over"

  If (GP_redirectPage <> "" and not (CStr(UploadFormRequest("MM_insert")) <> "" or CStr(UploadFormRequest("MM_update")) <> "")) Then
    If (InStr(1, GP_redirectPage, "?", vbTextCompare) = 0 And UploadQueryString <> "") Then
      GP_redirectPage = GP_redirectPage & "?" & UploadQueryString
    End If
    Response.Redirect(GP_redirectPage)
  end if
else
  if UploadQueryString <> "" then
    UploadQueryString = UploadQueryString & "&GP_upload=true"
  else
    UploadQueryString = "GP_upload=true"
  end if
' End Pure Upload
'------------------------------------------------------------------------------
%>
<html>
<head>
<script language="JavaScript">
<!--

function checkFileUpload(form,extensions,requireUpload,sizeLimit,minWidth,minHeight,maxWidth,maxHeight,saveWidth,saveHeight) { //v2.09
  document.MM_returnValue = true;
  for (var i = 0; i<form.elements.length; i++) {
    field = form.elements[i];
    if (field.type.toUpperCase() != 'FILE') continue;
    checkOneFileUpload(field,extensions,requireUpload,sizeLimit,minWidth,minHeight,maxWidth,maxHeight,saveWidth,saveHeight);
} }

function checkOneFileUpload(field,extensions,requireUpload,sizeLimit,minWidth,minHeight,maxWidth,maxHeight,saveWidth,saveHeight) { //v2.09
  document.MM_returnValue = true;
  if (extensions != '') var re = new RegExp("\.(" + extensions.replace(/,/gi,"|").replace(/\s/gi,"") + ")$","i");
    if (field.value == '') {
      if (requireUpload) {alert('File is required!');document.MM_returnValue = false;field.focus();return;}
    } else {
      if(extensions != '' && !re.test(field.value)) {
        alert('This file type is not allowed for uploading.\nOnly the following file extensions are allowed: ' + extensions + '.\nPlease select another file and try again.');
        document.MM_returnValue = false;field.focus();return;
      }
    document.PU_uploadForm = field.form;
    re = new RegExp(".(gif|jpg|png|bmp|jpeg)$","i");
    if(re.test(field.value) && (sizeLimit != '' || minWidth != '' || minHeight != '' || maxWidth != '' || maxHeight != '' || saveWidth != '' || saveHeight != '')) {
      checkImageDimensions(field,sizeLimit,minWidth,minHeight,maxWidth,maxHeight,saveWidth,saveHeight);
    } }
}

function showImageDimensions(fieldImg) { //v2.09
  var isNS6 = (!document.all && document.getElementById ? true : false);
  var img = (fieldImg && !isNS6 ? fieldImg : this);
  if (img.width > 0 && img.height > 0) {
  if ((img.minWidth != '' && img.minWidth > img.width) || (img.minHeight != '' && img.minHeight > img.height)) {
    alert('Uploaded Image is too small!\nShould be at least ' + img.minWidth + ' x ' + img.minHeight); return;}
  if ((img.maxWidth != '' && img.width > img.maxWidth) || (img.maxHeight != '' && img.height > img.maxHeight)) {
    alert('Uploaded Image is too big!\nShould be max ' + img.maxWidth + ' x ' + img.maxHeight); return;}
  if (img.sizeLimit != '' && img.fileSize > img.sizeLimit) {
    alert('Uploaded Image File Size is too big!\nShould be max ' + (img.sizeLimit/1024) + ' KBytes'); return;}
  if (img.saveWidth != '') document.PU_uploadForm[img.saveWidth].value = img.width;
  if (img.saveHeight != '') document.PU_uploadForm[img.saveHeight].value = img.height;
  document.MM_returnValue = true;
} }

function checkImageDimensions(field,sizeL,minW,minH,maxW,maxH,saveW,saveH) { //v2.09
  if (!document.layers) {
    var isNS6 = (!document.all && document.getElementById ? true : false);
    document.MM_returnValue = false; var imgURL = 'file:///' + field.value.replace(/\\/gi,'/').replace(/:/gi,'|').replace(/"/gi,'').replace(/^\//,'');
    if (!field.gp_img || (field.gp_img && field.gp_img.src != imgURL) || isNS6) {field.gp_img = new Image();
          with (field) {gp_img.sizeLimit = sizeL*1024; gp_img.minWidth = minW; gp_img.minHeight = minH; gp_img.maxWidth = maxW; gp_img.maxHeight = maxH;
        gp_img.saveWidth = saveW; gp_img.saveHeight = saveH; gp_img.onload = showImageDimensions; gp_img.src = imgURL; }
    } else showImageDimensions(field.gp_img);}
}

function showProgressWindow(progressFile,popWidth,popHeight) { //v2.09
  var showProgress = false, form, field;
  for (var f = 0; f<document.forms.length; f++) {
    form = document.forms[f];
    for (var i = 0; i>form.elements.length; i++) {
      field = form.elements[i];
      if (field.type.toUpperCase() != 'FILE') continue;
      if (field.value != '') {showProgress = true;break;}
  } }
  if (showProgress && document.MM_returnValue) {
    var w = 480, h = 340;
    if (document.all || document.layers || document.getElementById) {
      w = screen.availWidth; h = screen.availHeight;}
    var leftPos = (w-popWidth)/2, topPos = (h-popHeight)/2;
    document.progressWindow = window.open(progressFile,'ProgressWindow','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=' + popWidth + ',height='+popHeight);
    document.progressWindow.moveTo(leftPos, topPos);document.progressWindow.focus();
        window.onunload = function () {document.progressWindow.close();};
} }
//-->
</script>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<form name="form1" method="post" action="<%=GP_uploadAction%>" enctype="multipart/form-data" onSubmit="checkFileUpload(this,'GIF,JPG,JPEG,BMP,PNG',true,'','','','','','','');showProgressWindow('fileCopyProgress.htm',300,100);return document.MM_returnValue">
  <div align="center">
    <input type="file" name="uploadfield" onChange="checkOneFileUpload(this,'GIF,JPG,JPEG,BMP,PNG',true,'','','','','','','')">
    <input type="submit" name="Submit" value="Upload">
  </div>
</form>
</body>
</html>
----------------------------------------------------------------
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2006 - 12:35 #5
Du kan ikke bruge Request.Form når du har enctype="multipart/form-data" - så skal forespørge på feltet med det dit upl er initialiseret som, fx upload.form.

Du bruger ikke et egentligt upload-komponent og jeg kender ikke den løsning du bruger, så hvad det tillader og ikke tillader er svært at svare på.