Avatar billede strangeaway Nybegynder
29. november 2006 - 00:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MacBook Pro larmer

Kære Eksperter

Jeg er lige blevet den lykkelige nye ejer af en MacBook Pro. Det vil sige, at jeg er knap lykkelig. Første Mac i mit liv...!

Jeg synes den larmer helt vildt ... det er noget helt andet end det jeg havde forventet, men det er jo sådan noget man ikke kan høre, når man står nede i butikken og der er larm fra alt muligt andet!

Det er svært at afgøre hvor larmen kommer fra, men jeg tror primært det er blæseren der kører ret intenst uafbrudt.

Er der nogle der har erfaringer med det her???

Bedste hilsner og på forhånd tak ;-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. november 2006 - 06:14 #1
sku op for iTunes.
-så hører du ikke blæseren.

En bærbar PC larmer endnu mere.

Og hvis din blæser aldrig kørte, ville maskinen jo brænde sammen.

Og hvad er larm ?
-kan man ikke tale sammen, som når udstødnigen er gået på en US-bil med V8 motor.
-eller er den den larm nogens koner kan lave døgnet rundt.
-eller lyden af dit nye B&O der rammes af din søns fodbold.

Hvad er det egentlig for en larm du taler om.
-jeg har også en MacBookPro, men har sjældent tid til at høre nogen larm.
-bruger den dog også kun 3-4 timer hver dag.

Min eksterne iomega 250GB FireWire harddisk larmer mere, bare på stand-by.

Det kan være at nogen har glemt en leverpostejmad indeni.
-send den ind til reperation.

Undskyld hvis du føler jeg gør lidt nar af dig, men verden er jo fyldt af larm og jeg elsker summen fra de 19.000,-
-alt andet ville være tegn på at den manglede ved min side . . .
Avatar billede strangeaway Nybegynder
29. november 2006 - 11:22 #2
Kære Ablenet

Det er helt i orden at gøre nar ... og jeg var måske også lidt for hurtig på aftrækkeren. Jeg havde lige købt den i går, og den larmede mere end nogen bærbar PC jeg nogensinde har haft.

Da jeg tænder den her til morgen blæser den ikke nær så kraftigt, men stadig mere end det jeg forventede, og det jeg har oplevet på mine venners ældre PowerBooks!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. november 2006 - 22:39 #3
enig. den larmer lidt og mere end de ældre PowerBook's.
-men den er jo også en del kraftigere.

Jeg har den model som Apple tilbagekaldte batterier på, fordi det blev for varmt og kunne antænde!!! ÅBEN ILD!!!
-den er blevet mindre varm og køler nu også sjældnere og larmer dermed ikke så meget som da jeg først fik den . . .

Fortsat go' fornøjelse med din nye maskine :-)
Avatar billede strangeaway Nybegynder
30. november 2006 - 00:23 #4
Nå glæden varede ikke så længe i morges, da maskinen havdestået tændt en time begyndte den at køle meget voldsomt, og køleren har blæst lige siden ... selv når den går i stand by...???

Det undrer mig lidt, at den køler HELE tiden.

En anden ting jeg undrer mig over er tastaturlyset ... det bliver ofte meget svagere og går nogle gange helt ud, og jeg synes ikke, at jeg kan se noget mønster i hvornår den gør hvad og hvorfor...???

I må undskylde hvis jeg spørger dumt, men jeg er lidt bange for at have givet 25.000 for en maskine med flere 'børnesygdomme'!
Avatar billede strangeaway Nybegynder
30. november 2006 - 00:28 #5
For lige at 'illustrere' hvor meget den larmer ... det er ikke let :-) ... men med et godt rocknummer og skruet helt opfor Itunes skal det skrues op så der kun mangler to markører på selve Mac'en for at overdøve blæseren...

Kan det virkelig passe?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
30. november 2006 - 06:06 #6
Du ville nok blive lidt hidsig, hvis den ikke kølede . . .
-prøv at opdatere via "Softwareopdateringen"

Jeg har læst et eller andet dér med noget der ikke helt stemmer på den nye OS.
Avatar billede strangeaway Nybegynder
30. november 2006 - 09:08 #7
Okay skal vi ikke blive enige om, at alle gerne vil have, at deres computer (det være sig Mac eller PC køler) men de fleste vil vel også gerne kunne have deres computer stående inde i stuen og så være i stand til at kunne sove i soveværelset....???

Har forsøgt mig med Sytemopdateringen, og der er ingen opdateringer...
Avatar billede strangeaway Nybegynder
30. november 2006 - 14:58 #8
Efter en samtale med Apple-support er løsningen blevet en ombytning af Mac'en ... så der er måske nogle børnesygdomme med den helt nye model :-(

Tak for forsøgene på at hjælpe!!!