Avatar billede dixondk Nybegynder
28. november 2006 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gemme txt filer via PHP!?

Hejsa..
Jeg vil gerne lave en "admin-side" til en kunde, så kunden selv kan rette indholdet af de txt-filer, hvor en flash-side henter sit indhold af tekst.
Jeg forestiller mig en meget enkel side med tekstvinduer som allerede indeholder indholdet fra hver deres txt-fil... ved hvert vindue skal der så være en "gem"-knap...

jeg kunne forestille mig at det var noget man kunne bruge PHP til, er det rigtigt??

er der nogen der kan hjælpe mig? som har lavet noget lignende??
Avatar billede coderdk Praktikant
28. november 2006 - 15:58 #1
Avatar billede teknikeren Nybegynder
28. november 2006 - 15:58 #2
$data = "Din data"; //Det der skal skrives til filen
$fil = "dinfil.txt"; //Den fil der skal skrives til

$fh = fopen($fil, 'w'); // Vi åbner filen der skal skrives til med argumentet "w" - "Write"

fwrite($fh, $data); // Vi skriver til filen "$fh".

fclose($fh); // Vi lukker forbindelsen
Avatar billede dixondk Nybegynder
29. november 2006 - 12:41 #3
har fundet ud af det
Avatar billede coderdk Praktikant
29. november 2006 - 13:00 #4
Ok, tak