Avatar billede trold Nybegynder
28. november 2006 - 11:06 Der er 3 kommentarer

ASP - Beskyt mod SQL Injektion - ADO Parameterized

Hvordan omskriver jeg nedenstående til ADO Parameterized, for at forhindre SQl Injection

strPartnername = Request.Form("txtUserID")
strPassword = Request.Form("txtPassword")

set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.Open lstrDBFile

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

strSQL = "Select * FROM MyTable WHERE (Partnername = '" & strPartnername & "') AND (Password = '" & strPassword & "')"
rs.Open strSQL, Conn, 1, 3
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2006 - 11:08 #1
strPartnername = Replace(Request.Form("txtUserID"),"'","''")
strPassword = Replace(Request.Form("txtPassword"),"'","''")
Avatar billede trold Nybegynder
28. november 2006 - 11:22 #2
Det jeg leder efter er noget ala følgende (ADO parameterized SQL where parameters are replaced with static placeholders)

Det eneste jeg har kunnet finde er noget Dreamweavver koder fra Adobe - det kunne jeg ikke få til at spille
Recordset1_cmd = Server.CreateObject ("ADODB.Command");
Recordset1_cmd.ActiveConnection = MM_connMusic_STRING;
Recordset1_cmd.CommandText = "SELECT * FROM albums WHERE ID = ?";
Recordset1_cmd.Prepared = true;
Recordset1_cmd.Parameters.Append(Recordset1_cmd.CreateParameter("param1", 5, 1, -1, Recordset1__MMColParam)); // adDouble
var Recordset1 = Recordset1_cmd.Execute();

Replace ' med '' er den 100% sikker
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2006 - 11:27 #3
Jeg ville da under alle omstændigheder (rundt regnet) altid vælge Command-objektet over en sammensat SQL-streng, så det kode du selv viser bør du fortsætte med at benytte.

Det skal efter min mening være nogle helt simple SQL-sætninger (uden parametre), for at en streng-version og connection.Execute kan retfærdiggøres (min personlige holdning til emnet i det mindste :)).