Avatar billede teknikeren Nybegynder
28. november 2006 - 09:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP fra database (Generelt PHP fra variabler)

Hej Eksperten.

Jeg er ved at lave et lille CMS-system. Jeg lagrer mine data i en database, som jeg derved henter med "id" i en get-variabel.

while ($i < $num) {
        $conid=mysql_result($result, $i, 'id');
        $content=mysql_result($result, $i, 'content');

        if ($acid == $conid) {
        break;
        } else {
        $content="";
        $i++;
        }
        echo "$content";

        if ($content == "") {
        echo "Page not found.";
        }

MEN! I min $content variabel ligger der noget PHP-script. Dette bliver ikke eksekveret, men bliver bare parset som HTML-kommentarer. Hvordan får jeg serveren til at eksekvere PHP-scriptet? Har søgt diverse steder, og har også prøvet eval('?>'.$content.'<?php');, men der får jeg simpelthen bare fejlen:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /hsphere/local/home/xxxxxx/xxxx/xxxxx/index.php(105) : eval()'d code on line 1
Avatar billede coderdk Praktikant
28. november 2006 - 09:38 #1
Hmm det ser ud som om du looper igennem dit resultset for at finde en record med den id, hvorfor ikke bare lave en select?

$sql = sprintf( "SELECT * FROM tabel WHERE id = %d", $acid );
$result = mysql_query( $sql ) or die( mysql_error() );
if ( $row = mysql_fetch_assoc( $result ) )
{
  eval("?>$row[content]");
}
else
{
  echo "Page not found";
}
Avatar billede teknikeren Nybegynder
28. november 2006 - 09:48 #2
Virker ikke :/ Lige et sidespørgsmål, hvad gør "sprintf"?
Avatar billede coderdk Praktikant
28. november 2006 - 09:59 #3
Hvad virker ikke? Prøv at skifte eval-linjen ud med echo $row['content']; Så burde den fungere som den du har lavet.

sprintf laver en formatteret streng, f.eks.:

$sql = sprintf( "SELET * FROM medarbejdere WHERE navn = '%s'"
                ,mysql_real_escape_string( $_POST['navn'] )
              );

%s er streng %d er tal osv. http://dk.php.net/sprintf
Avatar billede teknikeren Nybegynder
28. november 2006 - 10:37 #4
Får stadig den samme fejl med eval();.
Avatar billede teknikeren Nybegynder
28. november 2006 - 11:01 #5
Fides der ikke andre funktioner end eval();?
Avatar billede coderdk Praktikant
28. november 2006 - 15:39 #6
Det må være koden i content det er galt med, hvad indeholder koden?
Avatar billede teknikeren Nybegynder
28. november 2006 - 16:03 #7
Der lavde jeg sku en bummer. havde slet ikke tænkt på indholdet af $content - fuck hvor pinligt :P Smid et svar, det virker nu (;
Avatar billede coderdk Praktikant
28. november 2006 - 16:14 #8
hehe ok :)