Avatar billede elster Nybegynder
21. maj 2001 - 22:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pointer objekt i pointer array

Jeg har lavet en klasse ved navn HashEntry.

I en anden klasse vil jeg oprette et dynamisk allokeret array, der indeholder pointere til objekter af HashEntry klassen.

Hvis jeg prøver at gøre nedenstående, virker det ikke:
--------------------------------------------------
int initialCapacity = 50;
HashEntry* table = new HashEntry[initialCapacity];
for (int i = 0; i < initialCapacity; i++)
    table[i] = new HashEntry();
--------------------------------------------------
Hvorimod det her virker fint:
--------------------------------------------------
HashEntry* temp[50];
for (int i = 0; i < 50; i++)
    temp[i] = new HashEntry();
--------------------------------------------------

Hvorfor er det nu lige at det ikke virker hvis array\'et bliver allokeret dynamisk?
Avatar billede jpk Nybegynder
22. maj 2001 - 08:15 #1
Øverst laver du et array af HashEntry objekter, nederst et array af HashEntry-pointere...
Avatar billede wisen Nybegynder
22. maj 2001 - 08:24 #2
Jeg mener, at syntaxen siger noget med at det \"expression\" der står i de hårde parenteser, skal være en integral type, og ikke en \"pointer\"... Det kan måske lade sig gøre vis du definerer \"initialCapacity\" som \"const\", men så er det stadig ikke dynamisk :)

Det korte og den lange er, at du ikke kan lave et dynamisk array. Du kan i stedet, alt efter din compiler/udviklingsmiljø bruge diverse datastrukturer, som f.eks. STL, selv lave en \"linked list\" osv...

/wisen
Avatar billede elster Nybegynder
22. maj 2001 - 09:56 #3
Ok, jeg håbede det kunne lade sig gøre, men så må jeg bare definere den som \"const\".