Avatar billede ramad Praktikant
26. november 2006 - 18:13 Der er 8 kommentarer

ASP side med MySQL

Hejsa ASP hajer :)

Jeg står overfor at skulle lave en asp side med en underliggende MySQL database, og søger derfor lidt begynder hjælp.

Jeg har en generel forståelse for asp.net og en god viden om sql.

Det jeg søger er en form for template, der giver mig et grundlag at bygge videre på, i forbindelse med at jeg skal have siden lavet. Dvs. en skabelon til hvordan jeg skal bygge det op hvis jeg skal have login og forum, for at nævne et par elementer.

Er der et sted hvor man kan hente sådanne templates, eller er der nogen der har nogen liggende, som de vil dele ud af?

På forhånd tak.
Avatar billede ffsoft Praktikant
26. november 2006 - 18:59 #1
<%@ Import Namespace = "MySql.Data.MySqlClient"%>
<script  runat="server" language="vb">
Sub Page_Load()
    Dim strConn As String
    strConn = "server=server;database=db;uid=uid;pwd=pwd;"
    Dim oConn As New MySqlConnection(strConn)
    Dim oCmd As MySqlCommand
    Dim oRdr As MySqlDataReader

Jeg har fundet en ISP hvor det rent faktisk er lykkedes for mig at lave
en connection fra asp.net.

MySql.Data.dll skal hentes hos mysql og lægges i \bin mappen

Namespace skal importeres

og så har du adgang til objekterne, jeg er lige startet på det, så jeg vil
meget gerne høre fra dig og andre der har erfaringer.

Jeg bruger unoeuro som udbyder og jeg har oplevet udbydere som ikke
kunne tilbyde andet end ODBC adgang da det så blev alvor.
Avatar billede ffsoft Praktikant
26. november 2006 - 19:01 #2
Du skriver .asp men du mener vel asp.net??

Hvis det "bare" er .asp kan du finde eksempler her:

http://www.ffforening.dk det er asp sider der kører imod
en mySQL database.
Avatar billede ramad Praktikant
26. november 2006 - 19:13 #3
Ja det er selvfølgelig asp.net :) Og det var lige sådan noget som du henviser til (bare til asp.net) at jeg mener.
Avatar billede ffsoft Praktikant
26. november 2006 - 19:59 #4
Der ligger nogle gode videoer her http://asp.net/
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 20:47 #5
hvis du kender ASP.NET og ADO.NET så er der ingen specielle problemer
med MySQL:
  - klassenavnene starter med MySQl fremfor Sql (SQLServer) og OleDb (Access)
    [ikke engang relevant hvis man bruger interfaces konsekvent]
  - connection string er anderledes

det vanskelig er hvis man skal igang med at lære optimal brug af ADO.NET i ASP.NET
(altså at Response.Write er bandlyst og at bruge de data web kontroller som der er)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2006 - 20:47 #6
ramad ?
Avatar billede ramad Praktikant
26. januar 2012 - 20:30 #7
Oprydning - tak for kommentarer. Hvis en af jer sender et svar, så får i point. Må indrømme at jeg ikke kan huske hvilket et der i sin tid var mest nyttigt, så først til mølle.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2012 - 02:29 #8
Det maa vist vaere ffsoft !