Avatar billede bmww Nybegynder
26. november 2006 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Når form åbnes fra Module får Database Windows fokus

Form1 åbnes fra kode i Module.
I Load event'en til Form1 åbnes Form2 (en søge dialogbox til Form1).
Når Form2 lukkes får Database Window fokus, og ikke Form1 som jeg ønsker.

Hvis jeg åbner Form1 på anden måde virker det, dvs. Form1 får fokus

Hvorfor gør det en forskel at Form1 åbnes fra Module og hvordan tvinger jeg fokus til Form1, når Form2 lukkes.

Man kan selvfølgelig skjule DW, men hvis en Form3 er åben i baggrunden, så vil den bare få fokus og ikke Form1, så det løse ikke rigtig problemet.

Har lavet et eksempel på ovenstående i http://www.wengel.dk/test.mdb
(Access 2003)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2006 - 15:02 #1
Normalt vil man jo bruge .setfocus men Form1 "eksisterer" ikke før koden er fyret af, så du er nok nød til at sætte det på timeren og så have en skjult tæller så den kun kører en gang!~)
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2006 - 15:53 #2
I'm a little puzzled. There is no module in the example database!
Avatar billede bmww Nybegynder
26. november 2006 - 16:16 #3
..yes there is, its called Module1.
Avatar billede bmww Nybegynder
26. november 2006 - 17:26 #4
...LOAD event'en starter åbenbart ikke EFTER er formen er åbnet og alle poster er vist, som jer synes der står i help.

Løsningen blev:
I Form1's Load event:
me.TimerInterval = 1

I Form1's Timer event:
docmd.openform "form2"
me.TimerInterval = 0

Tak spg, fordi du ledte mig på sporet :o)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2006 - 23:15 #5
!~)