Avatar billede speedy Nybegynder
26. november 2006 - 00:46 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ændre i webresource i runtime/Benytte variabler i webresourcer

Hej udviklere!

Jeg er i gang med at udvikle en WebControl, og har benyttet mig af at embedde en CSS-fil og JS-fil i min dll.

Fremgangsmåden står beskrevet på denne side:
http://www.codeproject.com/aspnet/MyWebResourceProj.asp
Problemet er så at jeg gerne i runtime vil benytte mig af variabler i CSS-filen, så jeg kan bruge nogle af mine properties fra webcontrol'en i CSS'en.

Jeg kan se at man kan benytte sig af den gode gamle syntax <%=minVariabel%>

Men hvordan dælen tilgår jeg så de properties fra min webcontrol? Så jeg i CSS-filen kunne skrive noget lignende:

border: 1px solid <%=this.MyBorderColor%>;
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. november 2006 - 01:14 #1
Ikke sikker på at jeg forstår dig korrekt ... Hvad skulle formålet være med at gøre den slags?
Mvh
Avatar billede speedy Nybegynder
28. november 2006 - 16:42 #2
Jeg er ved at lave en kontrol, med nogle knapper på. Man kan definere farven (og andre design-ting) på disse knapper. Jeg har også denne CSS-fil, som definerer udseendet af knapperne...og dermed skal den jo bruge f.eks. farven fra min kontrol, og indskrive det i CSS-filen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. november 2006 - 17:54 #3
Hvis du er ved at lave en designer der kan generere css-filer for dig giver det på en måde mening, men ellers kan jeg ikke se logikken i det.
I CSS definerer du f.eks. en .specialButtonClass, og angiver hvordan en sådan kan se ud.
Den klasse benytter du så på de knapper der skal se sådan ud.... Jeg kan ikke se behovet for i en CSS-fil at have variable som bliver taget fra specifikke knapper.

Kan du vise mig et eksempel der illustrerer hvad det er du vil?

Hvis du arbejder i 2.0, skulle du tage et kig på skins (og themes), hvis du  alligevel sidder og arbejder med looks.

Mvh
Avatar billede speedy Nybegynder
28. november 2006 - 22:34 #4
Ja, det er fordi man skal kunne ændre looket på knappen, og hvis man f.eks. vælger at knappen skal være rød, så skal der jo i css-klassen f.eks. stå

background-color: #ff0000;

Men hvad nu når brugeren af kontrollen vælger at knappen skal være blå...så skal CSS-filen jo rettes til. Ved godt jeg bare kan sætte knappens style="" og det vil også virke..

Er du med på hvor jeg vil hen med det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. november 2006 - 22:53 #5
Næhh ... Hvis brugeren vil have den skal være blå, har du jo netop lagt det i et stylesheet så han/hun kan rette i det på en nem måde.
Hvis han/hun vil ændre en enkelt specifik del for en enkelt kontrol, skal det jo gøres på den enkelte kontrol, og ikke påvirke dit stylesheet.
Mvh
Avatar billede speedy Nybegynder
28. november 2006 - 23:21 #6
Brugeren kan jo netop ikke rette i CSS-filen da den er embedded i DLL'en for kontrollen.
Avatar billede speedy Nybegynder
28. november 2006 - 23:22 #7
Men jeg har snakket med en kammerat om en helt anden opbygning...
Så jeg undgår denne problemstilling ;) Men tak for snakken...Læg lige et svar, så kan du lidt point for hjælpsomheden!
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. november 2006 - 00:31 #8
Synes også du skal løse det på en anden måde - eller undlade at embedde css'en.
Fik du kigget på skins?
Mvh
Avatar billede speedy Nybegynder
29. november 2006 - 06:58 #9
Nej, jeg har ikke lige fået kigget på Skins endnu, men det kan være jeg lige får det gjort på et tidspunkt.

Men du lægger lige et svar, så du kan få lidt for hjælpsomheden.
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. november 2006 - 10:16 #10
Kommer her.
Mvh