Avatar billede testing Nybegynder
25. november 2006 - 21:44 Der er 10 kommentarer

Send mail til flere personer

Hej

Hvordan kan jeg via min kode sende en mail til flere personer på en gang?
Avatar billede softspot Forsker
25. november 2006 - 22:02 #1
Du skal bruge namespace: System.Web.Mail

SmtpMail.SmtpServer = "din SMTP server";
MailMessage msg = new MailMessage();
msg.BodyFormat = MailFormat.Text; // MailFormat.Html for HTML-format...
msg.Body = message;
msg.Subject = subject;
msg.From = sender;
msg.To = recipients; // semikolonsepareret liste af modtagere...
SmtpMail.Send(msg);

Du kan evt. benytte msg.Bcc egenskaben hvis du ikke vil vise alle adresserne for alle modtagere.
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
26. november 2006 - 20:05 #2
Hvis du bruger .NET 2.0, er System.Web.Mail blevet deprecated, og du skal bruge System.Net.Mail. De to namespaces ligner dog hinanden ret meget...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2006 - 23:31 #3
ja men lige netop på dette område er de mig bekendt lidt forskellige

1.1:

msg.To = "foo@x.dk;bar@x.dk";

2.0:

msg.To.Add(new MailAddress("foo@x.dk"));
msg.To.Add(new MailAddress("bar@x.dk"));
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
27. november 2006 - 00:39 #4
Ja, det er rigtigt at de har lavet lidt om i måden man bruger mail adresser. Men 2.0 versionen er vel nærmest sjovere i denne situation, når der skal sendes til flere. Det ligger i hvert fald op til kønnere objekt orienteret kode...
Avatar billede suppenudel Nybegynder
27. november 2006 - 00:48 #5
I 1.1-eksemplet vil hele afsendelsen faile hvis bare én af mailsne i den semikolonseparerede streng har et ikke-eksisterende/ugyldigt domænenavn efter @'et. Ved I hvordan det ligger med 2.0's add-metode?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2006 - 00:50 #6
mere struktureret ihvertfald
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2006 - 00:51 #7
ingen anelse - jeg tror iøvrigt at jeg ville foretrække at det hele fejlede
Avatar billede pedepede Nybegynder
28. november 2006 - 12:06 #8
Prøver lige igen. Tror ikke mit svar gik igennem før...
I 2.0 får du ganske vist en fejl hvis en af dine domæner er ugyldige, men ALLE andre vil blive sendt.
Avatar billede pedepede Nybegynder
28. november 2006 - 12:10 #9
(Og et kodeeksempel:)

        //create the mail message
        MailMessage mail = new MailMessage();

        //set the addresses

        mail.From = new MailAddress("some1@mail.com");

        mail.To.Add(new MailAddress("some2@mail.com"));
        mail.To.Add(new MailAddress("some3@mail.com"));

        //set the content
        mail.Subject = "This is an email";

        //first we create the Plain Text part
        AlternateView plainView = AlternateView.CreateAlternateViewFromString("This is my plain text content", null, "text/plain");
        //then we create the Html part
        AlternateView htmlView = AlternateView.CreateAlternateViewFromString("<b>This is html text</b>", null, "text/html");
        mail.AlternateViews.Add(plainView);
        mail.AlternateViews.Add(htmlView);

        //send the message
        SmtpClient smtp = new SmtpClient("127.0.0.1"); //specify the mail server address
        try
        {
            smtp.Send(mail);
        }
            catch
        {
            Response.Write("Error");
        }
Avatar billede testing Nybegynder
28. november 2006 - 18:39 #10
tak