Avatar billede bravida Nybegynder
25. november 2006 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til linje skift for tekst i formel for brug i CMS

Mit problem er efter at jeg har lavet et CMS med Dreamweaver, PHP og MySQL,
at hvor man redigerer teksten i en formel ikke kan lave den linje skift som jeg ønsker
som det skal se ud.

Eksp.: Jeg indtaster som vis herunder.

1111111
2222222
3333333

Det vises på siden sådan her: 111111 222222 333333

Jeg har før spurgt om dette og fået at vide at koden bare skal rettes til, men ingen har kunnet vise hvor det skal gøres i Dreamweaver.

Derfor ønsker jeg kun svar fra en som kan vise eller forklarer det og ved hvordan man gør det i Dreamweaver.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. november 2006 - 15:20 #1
Hvis du bruger asp kan du bare bruge Replace funktionen.

Eks.

Du erstatter dit database udtræk :

<%=(RsGetTekst.Fields.Item("Tekst").Value)%>

Med :

<%= Replace((RsGetTekst.Fields.Item("Tekst").Value), vbcrlf, "<br>") %>

Det som sker er at når du gemmer i databasen, så skrives Linie skift som vbCrLf
Det Replace så gør er at bytte vbCrLf ud med <br> og det vises så korrekt i html.

Syntaxen:

object.Replace(SkalErstattes, MedDette)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. november 2006 - 15:25 #2
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. november 2006 - 15:32 #3
ha ha, se først nu at du skrev PHP og MySql.

nå nå, men der må jo findes en ligendene Replace funktion i PHP ;-)
Avatar billede bravida Nybegynder
25. november 2006 - 17:06 #4
Hvad med at læse spørgsmålet ordentlig igennem inden man svarer.
Avatar billede bravida Nybegynder
30. november 2006 - 21:25 #5
lukker tråden