Avatar billede joseph Nybegynder
25. november 2006 - 09:27 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

at lave og køre en exe fil uden at kommandoprompt kommer frem.

Hej Eksperten. Jeg har lavet to lille test projekter i C#. Den første er en (Console Application type) og den anden er en (Windows Application type). Spørgsmål er hvordan:
1- kan man forhindre kommandoprompt fra at komme frem, når jeg køre(starte)den første projekt(Console Application).
2- kan man forhindre den lille window fra at komme frem, når jeg køre(starte)den anden projekt(Windows Application type).
Avatar billede Syska Mester
25. november 2006 - 12:30 #1
1. tjaaaa, gør ligesom 2
2. Du kan hide din form, og sige den ikke skal vises når du "tabber" ...
Avatar billede joseph Nybegynder
25. november 2006 - 16:08 #2
er det såden du mener:

static void Main()
        {
            Application.EnableVisualStyles();

            Application.SetCompatibleTextRenderingDefault(false);
            Form1 formTest  = new Form1();

            formTest.Visible = false;

            Console.WriteLine("Hello World");
            Application.Run(formTest);

        }

men dette funger ikke.
Avatar billede joseph Nybegynder
25. november 2006 - 16:13 #3
undskyld i sted for Console.WriteLine("Hello World"); vil jeg skrive
MessageBox.Show("Hello World");

og hvodan man hide kommandoprompt?
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. november 2006 - 21:49 #4
hide cmd-prompt:
    class Program
    {
        [DllImport("user32.dll")]
        static extern bool ShowWindow(IntPtr hWnd, int nCmdShow);

        static void Main(string[] args)
        {
            IntPtr hWnd;
            hWnd = System.Diagnostics.Process.GetCurrentProcess().MainWindowHandle;
            if (hWnd != IntPtr.Zero)
            {
                //skjul vindue
                ShowWindow(hWnd, 0); // 0 = SW_HIDE
            }
            // her starter programmet...
        }
Avatar billede Syska Mester
25. november 2006 - 23:12 #5
this.Hide();
Avatar billede joseph Nybegynder
26. november 2006 - 14:22 #6
Tak sovsekoder og buzzzz.Især dig sovsekoder,din løsning til cmd-prompt fungerer fint, men jeg mangler stadig spørgsmål to. Jeg ved ikke om man kan gøre det samme til (Windows Application type), hvor jeg skal hidde en (Form1 vindow) i sted for cmd-prompt.
Jeg er ny i .net og C#, så jeg kan forstå jeres løsning bedre, hvis I skrive et lille kode eksmpel med, ligesom sovsekoder har gjort.

For resten hvordan deler man points. Sker det automatisk eller hvad ???
Avatar billede Syska Mester
26. november 2006 - 15:09 #7
Der er en knap hvor der står Advanceret eller sådan noget, der kan du fordele point ...

// ouT
Avatar billede Syska Mester
26. november 2006 - 15:11 #8
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            this.ShowInTaskbar = false;
            this.Visible = false;
            this.Hide();
        }

// så kan jeg i hvert fald ikke se min form ....
Avatar billede Syska Mester
26. november 2006 - 15:12 #9
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            this.ShowInTaskbar = false;
            this.Visible = false;
            this.Hide();
            System.Threading.Thread.Sleep(5000);
            this.Visible = true;
            this.Show();
        }
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
23. december 2006 - 16:21 #10
svar.