Avatar billede phpzer0 Nybegynder
24. november 2006 - 23:44 Der er 8 kommentarer

Checkbox, indsæt i databasen

Hej,
Jeg har haft lidt problemer med at få checkbox informationerne gemt i databasen (mysql), er der en der har et script, til dette formål :-)?

<input type="checkbox" name="test" checked>
Avatar billede michaeltryl Seniormester
24. november 2006 - 23:47 #1
jeg bruger

$test = $_POST['test'];
og gemmer så variablen test i databasen
Avatar billede phpzer0 Nybegynder
24. november 2006 - 23:49 #2
Har du et færdigt script? :-)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. november 2006 - 00:07 #3
hvis du ikke ved noget om at indsætte data i en databse vil jeg anbefale dig at lære lidt om dette først. evt. bogen "start på php5" fra forlaget libris
http://www.libris.dk/pcoginternet/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/start-paa-php-5/?cHash=71dc45d417
den kan også lånes på biblioteket

men her er i meget korte træk hvordan du gør

<?
//connect til databasen
mysql_connect('****', '****', '****');
mysql_select_db("****");

//henter data fra formular
$test = $_POST['test'];

//indsætter i tabel
    mysql_query("INSERT INTO tabel (id, felt1,.....)
    VALUES(0, '$test',......)") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. november 2006 - 00:08 #4
det er svært at komme det nærmere når jeg ikke kender alle dine formular felter samt dine felter i database tabellen, men prøv at starte op med den bog, der er mange gode eksempler til at lære efter.
Avatar billede phpzer0 Nybegynder
25. november 2006 - 00:09 #5
Jo, jeg ved godt hvordan man sætter ting ind i databasen, men jeg har aldrig kunne få den til at sætte det ind via checkbox. Skriv svar og du skal få nogle point :-)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. november 2006 - 00:16 #6
virker det ellers er det lige meget med point, men kom lige i tanke om at jeg har blandet checkbokse og radioknapper sammen.

check bokse har jeg kun brugt meget lidt, men prøv at se de sidste 2 eksempler på denne side.
http://www.phpartikler.dk/artikler/formular.php
Avatar billede phpzer0 Nybegynder
25. november 2006 - 00:29 #7
Tak ;-)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. november 2006 - 00:39 #8
det var så lidt