Avatar billede human Nybegynder
24. november 2006 - 18:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

br i xml rss feed

Hejsa

Jeg har lavet et xml dokument som skal bruges som et rss feed. Jeg henter data ud fra min mysql database og smider i dokumentet. På teksten kører jeg så en nl2br() funktion som sætter <br /> hvor de nu skal være. Men det synes validatoren altså ikke om. Fejlen:
line 11, column 99: Undefined description element: br (13 occurrences) [help]

    ... d then, thought i'd share it with you :)<br />

Og når jeg så kigger på feeded gennem firefox udksirver den ikke teksten, men kigger jeg på source koden er alt som det skal være. Andre html tags som <p> virker heller ikke.

En der kan forklare og rette lidt?

På forhånd tak.
Avatar billede janegil Nybegynder
25. november 2006 - 18:06 #1
SÅnt er lettere å få et overblikk over hvis du har en URL liggende som vi kan se. MIME-typer, namespcaces...

Vet ikke hvilken valitaroe du har brukt, kanhende en av de andre er mer informative?
Avatar billede human Nybegynder
27. november 2006 - 18:30 #2
Løsningen var at smide <![CDATA[  ]]> udenom.
Avatar billede janegil Nybegynder
27. november 2006 - 21:22 #3
Takk for at du deler løsningen med oss.

Du ville sikkert like Atom feeds - det er det enkelte steder lovlig med HTML-kode uten CDATA og escape og hokus pokus.