Avatar billede zpike Nybegynder
23. november 2006 - 15:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Apple Mac OS X Server

Som min overskrift så fint hentyder til mangler en hjælp eller en udførlig guide til til at sætte ting som FTP, webserver og mailserver fornuftigt op i Mac OS X Server.

Jeg ved det er et svært spørgsmål så jeg er klar til at give en røvfuld point og evt. andre ting hvis point ikke er nok :)

Hmm ville have givet 7000 point, men 200 er desværre max :(
Avatar billede doodoo Novice
23. november 2006 - 15:56 #1
WEBserver er nu meget enkelt - og det eneste jeg kan finde ud af...
Jeg har opsat det på min egen med XAMPP.

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
Den laver næsten det hele for dig - en guiden er på siden
Avatar billede egonspock Seniormester
23. november 2006 - 17:40 #2
Jeg erindrer at læse et review, hvor de brugte en del tid til at finde ud af hvordan det virkede og var totalt chokerede over at de blot skulle klikke et sted for at starte Apache. Har du i øvrigt prøvet at gå til yderlighederne og gå i hjælp-menuen? Ellers er det nok her at du finder mest hjælp: http://www.apple.com/support/macosxserver/
Avatar billede aeblenet Nybegynder
23. november 2006 - 23:42 #3
Det allernemmeste er at gennemgå samtlige felter i den lille hjælpeaplikation, som jeg ikke kan huske hvad hedder.
-hav dine forskellige IP-adresser klar
-hav dit domænenavn klar
-hav dine/din DNS-adresse/r klar

og vupti - så kører det.

Så simpelt er det!

Hvis du har bare en anelse erfaring med TCP/IP er det ikke sværere . . .
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. december 2006 - 09:15 #4
takker for point.

Var det nemt nok ?