Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
22. november 2006 - 22:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Upload video.

Findes der et enkel, men godt, script i PHP som gør det muligt at uploade videoer til en mappe?

Det vil nok primært være videoer optaget fra en mobiltelefon, men scriptet skal nok være ligeglad med filtypen og størrelsen på filen.
Avatar billede oldnick Nybegynder
22. november 2006 - 23:48 #1
Den er sat til 500mb i max størrelse, men det kan du bare ændre til hvad du har lyst til.

// Upload function
$path    = '../sti_til_dir/';

if (is_uploaded_file($_FILES['uploaded']['tmp_name']))
{

$size = $_FILES['uploaded']['size'];

if ($size > 500000000)
{

    echo 'Filen er for stor';

}

if (move_uploaded_file($_FILES['uploaded']['tmp_name'],''.$path.''.$_FILES['uploaded']['name'])) {

    echo 'Filen er blevet uploadet';
} else {

    echo 'Kunne ikke uploade filen filen';
    }
<FORM enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<label>Fil der skal uploades*: </label>
<input type="file" name="uploaded"><br>
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="500000000"><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Send" />
</FORM>
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
23. november 2006 - 09:18 #2
Er det muligt, at få et script som finder filtypen?
Du må meget gerne lave et svar, så du lige kan få nogle point?
Avatar billede oldnick Nybegynder
23. november 2006 - 09:26 #3
Der må jeg melde pas! Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede showsource Seniormester
23. november 2006 - 09:33 #4
Det script der skal da vist ha' lidt "exit" eller "die" på, hvis der er en bestemt str. til upload.
Og medmindre det er ens egen server, får man næppe lov til at uploade mere end 2 Mb eller lign. Dog er der nogle hosts som netop er lavet til upload af store filer.

$_FILES['uploaded']['type']  vil vise hvilken slags fil der er tale om.

Og
$typen = end(explode(".",$_FILES['uploaded']['name']));

vil vise f.eks. 3gp
Avatar billede oldnick Nybegynder
23. november 2006 - 12:11 #5
Bang, der kan man bare se :)
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. november 2006 - 13:15 #6
showsource -> Tak, er det i orden oldnick får pointene da han var først til at svare på mit oprindelige spørgsmål? Har forresten egen server.
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
28. november 2006 - 23:59 #7
Hmm.
Har lige fundet ud af, at alle de filer som bliver uploadet er med fejl i.
De kan ikke åbnes i f.eks Quicktime hvilket original-filerne kan.

Hvad kan der være sket af fejl?
Avatar billede flim Nybegynder
29. november 2006 - 14:39 #8
Er det alle filer eller kun Quicktime-filer?

Prøv evt at uploade andre filer, så er det nemmere at fejlfinde
Avatar billede the_magician Nybegynder
29. november 2006 - 22:37 #9
Super, virkede for mig... Er der et sted hvor man kan se hvordan man definerer hvilke mime-typer der må uploades? Jeg ved godt at man ikke kan stole på at der ikke bliver uploadet "forkerte" filer ved at definere det i sin form, men det ville være rart at få sorteret alle tekst-filerne fra når jeg skal uploade billeder...