Avatar billede rocky2000 Nybegynder
22. november 2006 - 18:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kompilerings Spørgsmål

Jeg ved ikke hvad programmerings sprog det er.

Jeg har downloadet EVemulator http://evemu.sourceforge.net/forums/viewtopic.php?t=9 Men jeg kan ikke kompilere det. Er der ikke nogen af jer som kan gøre det for mig?

p.s Jeg benytter mig af MAC Men når jeg skriver MAKE så kommer der bare en masse fejl op.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. november 2006 - 00:19 #1
Jeg har ikke MAC, men kan måske hjælpe, da jeg tror at det er C++ kode du har downloadet, og det kan mæske compileres på windows også.

Hvad er det helt præcist du har downloadet?
Hvilke fejl kommer der?
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
23. november 2006 - 10:59 #2
Jo jeg har på min windows maskine installeret Visual C++ Express tror jeg det hedder.

Og der får jeg følgende fejl frem.

LIBCMT.lib(_file.obj) : error LNK2005: ___iob_func already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(crt0dat.obj) : error LNK2005: __amsg_exit already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(crt0dat.obj) : error LNK2005: __initterm_e already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(crt0dat.obj) : error LNK2005: _exit already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(crt0dat.obj) : error LNK2005: __exit already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(crt0dat.obj) : error LNK2005: __cexit already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(fflush.obj) : error LNK2005: _fflush already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(dosmap.obj) : error LNK2005: __errno already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(invarg.obj) : error LNK2005: __invoke_watson already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(invarg.obj) : error LNK2005: __invalid_parameter_noinfo already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(calloc.obj) : error LNK2005: _calloc already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(realloc.obj) : error LNK2005: _realloc already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(crt0init.obj) : error LNK2005: ___xi_a already defined in MSVCRT.lib(cinitexe.obj)
LIBCMT.lib(crt0init.obj) : error LNK2005: ___xi_z already defined in MSVCRT.lib(cinitexe.obj)
LIBCMT.lib(crt0init.obj) : error LNK2005: ___xc_a already defined in MSVCRT.lib(cinitexe.obj)
LIBCMT.lib(crt0init.obj) : error LNK2005: ___xc_z already defined in MSVCRT.lib(cinitexe.obj)
LIBCMT.lib(hooks.obj) : error LNK2005: "void __cdecl terminate(void)" (?terminate@@YAXXZ) already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(winxfltr.obj) : error LNK2005: __XcptFilter already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(winsig.obj) : error LNK2005: _signal already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(tidtable.obj) : error LNK2005: __encode_pointer already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(tidtable.obj) : error LNK2005: __decode_pointer already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(crt0.obj) : error LNK2005: _mainCRTStartup already defined in MSVCRT.lib(crtexe.obj)
LIBCMT.lib(mlock.obj) : error LNK2005: __unlock already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(mlock.obj) : error LNK2005: __lock already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(setlocal.obj) : error LNK2005: __configthreadlocale already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(setlocal.obj) : error LNK2005: _setlocale already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(tzset.obj) : error LNK2005: __tzset already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(stricmp.obj) : error LNK2005: __stricmp already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(errmode.obj) : error LNK2005: ___set_app_type already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(_ctype.obj) : error LNK2005: _isspace already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(_ctype.obj) : error LNK2005: _isprint already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(_ctype.obj) : error LNK2005: _iscntrl already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(strftime.obj) : error LNK2005: _strftime already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(atox.obj) : error LNK2005: _atoi already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(getenv.obj) : error LNK2005: _getenv already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(tolower.obj) : error LNK2005: _tolower already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(strtol.obj) : error LNK2005: _strtol already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LIBCMT.lib(strtol.obj) : error LNK2005: _strtoul already defined in MSVCRT.lib(MSVCR80.dll)
LINK : warning LNK4098: defaultlib 'MSVCRT' conflicts with use of other libs; use /NODEFAULTLIB:library
LINK : warning LNK4098: defaultlib 'LIBCMT' conflicts with use of other libs; use /NODEFAULTLIB:library
C:\Documents and Settings\user\Skrivebord\EVEmu-0.3c\EVEmu-0.3a\win32\Release\EVEServer.exe : fatal error LNK1169: one or more multiply defined symbols found

Før fik jeg med at den ikke kunne finde windows.h, mysql.h, zlib.lib og zlib.h Men det har jeg fået ordnet. Nu er der bare lige de fejl.

Man kan downloade selve filen der skal kompileres på http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/evemu/EVEmu-0.3c.tgz
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. november 2006 - 20:01 #3
Det ligner forskellige settings mellem flere projekter.

Check om "Use run-time library" står til det samme i alle projekter.
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
23. november 2006 - 22:41 #4
Hvordan gør man det?

Kan du eller en anden ikke kompilere den til mig? Please? Jeg er HELT ny til det der programmering.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. november 2006 - 22:47 #5
Det vil nok tage nogen tid, der er så vidt jeg kan se en del biblioteker der skal downloades. Jeg tror at der er en grund til at de ikke har compilerede versioner på siden.

Du gør det under Project -> Project Settings -> C++ Tabben -> Code Generation
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
24. november 2006 - 21:04 #6
Mange tak. Nu blev programmet lavet uden for mange fejl faktisk 0 fejl men 26 Warnings. Men der sker intet når programmet starter op. Så det virker nok ikke helt. Ellers MANGE tak. Nu mangler du så bare at få 60 point.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. november 2006 - 00:22 #7
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
29. november 2006 - 01:13 #8
Det er da bare helt i orden. Så napper jeg selv dem tilbage. Tak for alt din hjælp du var meget behjælpelig. :)