Avatar billede henrik61 Nybegynder
22. november 2006 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Select fra tabler i db

Hej
Hvordan skriver jeg min SQL når jeg vil vælge fra flere tabeler?

SQL = "SELECT * FROM table1, table2 osv WHERE kategori='et eller andet' AND Nypris > 0"

Jeg får det her svar:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The specified field 'kategori' could refer to more than one table listed in the FROM clause of your SQL statement.

Henrik
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. november 2006 - 10:21 #1
brug:
SQL = "SELECT * FROM table1 t1 , table2 t2 osv WHERE t1.kategori='et eller andet' AND Nypris > 0"

De er fordi kategori kolonnen er med i flere tabeller.
Avatar billede ramad Praktikant
22. november 2006 - 10:22 #2
Hvis du laver select fra flere tabeller, skal du vel have lavet et join imellem dem, for at du netop kan skelne imellem table1.kategori og table2.kategori.
Avatar billede henrik61 Nybegynder
22. november 2006 - 11:58 #3
Tak for svarene, det bliver dr chaos der får point så hvis du smider et svar får du dem.........
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. november 2006 - 12:05 #4
svar :)