Avatar billede jriff Nybegynder
22. november 2006 - 09:28 Der er 6 kommentarer

Objectdatasource og Objekt

Hej Alle!

Jeg har en objectdatasource som tager typen 'test':

class test {
String test1
Int test2
List<ting> test3
}

class ting {
string beskrivelse
bool enabled
}

Jeg bruger så et detailsview til at vise objekter af klassen 'test' - fint nok!

I mit detailsview er der en checkboxlist som skal vise en checkbox for hver 'test3' i List<test>. Jeg sætter datasource for checkboxlisten til min objectdatasource og sætter DataTextField til "test3.beskrivelse" - det går ikke. Hvad gør man så i dette tilfælde? Jeg kunne lave en objectdatasource mere, men det er jo ikke den rigtige måde at gøre det på!
Avatar billede jriff Nybegynder
22. november 2006 - 09:36 #1
Ps. det er naturligvis pseudokode :-)
Avatar billede jriff Nybegynder
22. november 2006 - 12:04 #2
Der skulle have stået "for hver 'test3' i List<ting>. Undskylder fejlen!
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. november 2006 - 23:25 #3
Hvis du vil lave det hele i aspx'en kan du gøre sådan her:

<asp:DataList DataKeyField="SomeNumber" ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="SomeDataSource" >
    <ItemTemplate>
        SomeText:
        <asp:Label ID="SomeTextLabel" runat="server" Text='<%# Eval("SomeText") %>'></asp:Label><br />
        SomeNumber:
        <asp:Label ID="InnerDataLabel" runat="server" Text='<%# Eval("SomeNumber") %>'></asp:Label><br />
        <br />
        <asp:GridView ID="SomeGridView" runat="server" DataSource='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "InnerData") %>'>
        </asp:GridView>
        <br />
    </ItemTemplate>
</asp:DataList>
<asp:ObjectDataSource
    ID="SomeDataSource"
    runat="server"
    SelectMethod="GetNestedData"
    TypeName="DataAccess">
</asp:ObjectDataSource>

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. november 2006 - 23:31 #4
Ville nok være smart hvis jeg brugte de samme kontroller som dem du spørger til :o)

<asp:ObjectDataSource
    ID="SomeDataSource"
    runat="server"
    SelectMethod="GetNestedData"
    TypeName="DataAccess">
</asp:ObjectDataSource>
<asp:DetailsView ID="DetailsView1" runat="server" Height="50px" Width="125px" AutoGenerateRows="False" DataSourceID="SomeDataSource" AllowPaging="True">
    <Fields>
        <asp:BoundField DataField="SomeNumber" />
        <asp:BoundField DataField="SomeText" />
        <asp:TemplateField>
            <ItemTemplate>
                <asp:CheckBoxList ID="chkList" runat="server" DataSource='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "InnerData") %>' DataTextField="SomeText" DataValueField="SomeNumber">
                </asp:CheckBoxList>
            </ItemTemplate>
        </asp:TemplateField>
    </Fields>
</asp:DetailsView>

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. november 2006 - 23:33 #5
DataSource='<%# Eval("InnerData") %>' er self. også fin nok.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. maj 2007 - 19:04 #6
Et svar her, hvis du kunne bruge det til noget.
Mvh