Avatar billede oddj0b Nybegynder
21. november 2006 - 19:04 Der er 5 kommentarer

ingen lyd, fra lyd in.

Hej jeg har købt en macbook, og indtil videre er jeg rimelig godt tilfreds, men jeg er løbet ind i problemer mht. min lyd indgang som sidder i siden på bærbaren. Jeg vil gerne bruge skype og havde et sennheiser headset liggende, perfekt var min første tanke, men jeg kan ikke se nogen registrering af lyd når jeg sætter den til mac'en.
Så har jeg været inde på apples hjemmeside, men der læste jeg noget om at mikrofonen skulle have sin egen strømforsyning.
Så mit spørgsmål er: "Kan jeg komme til at bruge mit Sennheiser PC 150 på min MacBook?"

Link til headset: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=119231
Avatar billede egonspock Seniormester
21. november 2006 - 19:12 #1
Prøv at gå i programmer->Hjælpeprogrammer og start "Indstil lyd og MIDI", der kan du vælge indgangen, og det burde virke.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
21. november 2006 - 19:20 #2
Det er ikke noget problem for mig at vælge hvilken indgang jeg vil bruge, men der i mod at få lyd ind. Hvis jeg vælger det under systemindstillinger, viser den ikke noget udsving.
Avatar billede egonspock Seniormester
21. november 2006 - 21:07 #3
(rigtigt dumt spørgsmål) Har du stukket stikket helt ind?
Jeg har engang læst om en, der måtte åbne Garageband for at få sin mikrofon til at reagere. Det var måske også et forsøg værd?
Avatar billede oddj0b Nybegynder
22. november 2006 - 16:15 #4
Jeg kan se den er lige så langt inde som mit hovedtelefonstik. Så jeg gætter på det er langt nok, Og desværre virkede det heller ikke med garageband, havde ellers lige håbet.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
22. november 2006 - 16:17 #5
Jeg har siddet og rodet lidt med det, og jeg har fundet ud af at der kommer udsving, hvis jeg bruger øretelefonen som mikrofon. Så jeg tror bare ikke mit stik er langt nok, eller noget i den stil.