Avatar billede morten_21 Nybegynder
21. november 2006 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

'End' var ventet, men den er der.

Hej!

Jeg får følgende fejl:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A03F6)
'End' var ventet
/index.asp, line 42

Og koden er følgende:

<%
'***Browser selector begins***
'Display stylesheet depending on browser

Dim browser_type, browser_version, stylesheet
browser_type = Request.Browser.Type
browser_version = Request.Browser.Version

'Internet Explorer browser check
if browser_version = "5.01" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/ie5.css' />"
else if browser_version = "5.5" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/ie55.css' />"
else if browser_type = "IE" or browser_type = "IE3" or browser_type = "IE4" or browser_type = "IE6" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/ie6.css' />"

'Gecko-based browser_type check
else if browser_type = "Netscape5" or browser_type = "Netscape6" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/ns56.css' />"
else if browser_type = "Netscape7" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/ns7.css' />"
else if browser_type = "Netscape" or browser_type = "Netscape8" or browser_type = "Mozilla" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/mz1.css' />"

else if browser_type = "Opera7" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/op7.css' />"
else if browser_type = "Opera" or browser_type = "Opera8" Then
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/op8.css' />"

else
stylesheet = "<link rel='stylesheet' href='styles/css/default.css' />"
end if
Response.Write(stylesheet)
'***Browser selector ends***
%>

Koden har jeg sakset et andet sted, det er nok det der er galt ;) Nogen der kan gennemskue hvor problemet ligger?

På forhånd tak!
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2006 - 11:01 #1
Prøv at skrive elseif i stedet for else if.
Avatar billede morten_21 Nybegynder
21. november 2006 - 11:06 #2
Når jeg retter alle "else if" til "elseif", kommer denne fejl istedet:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01B6)
Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode: 'Browser'
/index.asp, line 14

Linje 14 er denne:
browser_type = Request.Browser.Type
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2006 - 11:51 #3
Det er fordi Request-objektet ikke understøtter en egenskab der hedder Browser.

Hvis du skal finde indformation om brugerens browser, så skal du kigge i Request.ServerVariables("USER_AGENT")

Prøv at udskrive den i din browser, så kan du se hvordan den ser ud for forskellige browsertyper og så kode efter det. Den er ikke nødvendigvis lige til højrebenet (såvidt jeg husker).
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2006 - 11:51 #4
indformation = information
Avatar billede morten_21 Nybegynder
21. november 2006 - 14:33 #5
Efter lidt higen og søgen fandt jeg den her:
http://www.html.dk/scripts/asp/00018/ (den burde jeg nok have fundet før..)

Men scriptet dér er lige til at bruge, og let at omskrive til de Pocket PC styles jeg har brug for.

Tak for indspark alligevel.