Avatar billede tberte1 Nybegynder
21. november 2006 - 10:34 Der er 7 kommentarer

Fulltext mysql

Har tidligere oprettet dette spørgsmål uden at få svar, så jeg prøver lige igen.

Jeg sidder og roder lidt med at lave fulltext index i mysql, og i den forbindelse er jeg løbet ind i et lidt underligt problem.

Jeg kan ikke søge på sql-keywords såsom 'where' og 'between'. Kan det virkelig være rigtig.

Har lige et lille kodeeksempel nedenfor:

$sqlB = "SELECT * \n";
$sqlB .= "FROM tbl_contributor \n";
$sqlB .= "WHERE MATCH(DisplayName) AGAINST ('Where') \n";

Det giver ikke noget resultat, selvom det helt sikkert burde... håber der er nogen der kender en løsning, eller en måde at omgå problemet
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 10:46 #1
Prøv:

$sqlB = "SELECT * \n";
$sqlB .= "FROM tbl_contributor \n";
$sqlB .= "WHERE MATCH(DisplayName) AGAINST ('Where' IN NATURAL LANGUAGE MODE) \n";

Ellers bruger den boolean search, som har et specielt querysprog...

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/fulltext-search.html
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 10:48 #2
Du kunne også prøve:

$sqlB .= "WHERE MATCH(DisplayName) AGAINST ('"Where"') \n";

og se om det gav en forskel (phrase search)
Avatar billede tberte1 Nybegynder
21. november 2006 - 13:11 #3
Jeg får en fejl når jeg prøver "IN NATURAL...." men jeg ved ikke om det er fordi jeg kører for lav en version af mysql (MySQL 3.23.49)

Den anden løsning gjorde desværre ingen forskel
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 13:19 #4
Holy crap, det var jo en noget forældet MySQL ;)
Avatar billede tberte1 Nybegynder
21. november 2006 - 13:49 #5
hehe.. ved det godt. Har lige prøvet det af på en MySQL 4.1.9-max og der virker det heller ikke nogen af delene :-(
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 14:00 #6
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 14:01 #7
Du kan ændre variablen ft_stopword_file for at override den indbyggede stopword-liste: http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/fulltext-fine-tuning.html