Avatar billede kalle_mod Nybegynder
20. november 2006 - 21:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med private sub som faktisk er public?

Hej Eksperter!

Jeg har et lille problem i mit asp.net projekt som jeg håber i kan hjælpe mig med...Jeg har en buttton1_click hændelse som skal udløses når man trykker på knappen button1, først skete der intet, så kom jeg i tanke om at jeg nok skulle tilføje en onClick="button1_click" og nu får jeg følgende fejl:

Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: BC30390: 'WebApplication1.Opret.Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As System.EventArgs)' is not accessible in this context because it is 'Private'.

Source Error:

Line 64:                 runat="server" Width="104px" Height="24px" Checked="True"></asp:checkbox><asp:dropdownlist id="DropDownList1" style="Z-INDEX: 131; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 312px"
Line 65:                 runat="server" Width="144px" Height="24px" OnSelectedIndexChanged="DropDownList1_SelectedIndexChanged" AutoPostBack="True" Runat="server"></asp:dropdownlist>
Line 66:                 <asp:button id="Button1" OnClick="Button1_Click" style="Z-INDEX: 132; LEFT: 240px; POSITION: absolute; TOP: 584px" runat="server"

Problemet er bare at jeg har gjort funktionen public(efter jeg så denne fejl første gang) så koden er:

Public Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If Page.IsValid Then
            'Indsæt brugere i databasen samtidig med at email med key osv. sendes til den angivne mailadresse
            Dim strbody, strsubject As String
            Dim strKey As String = RandomKey(10)
            strsubject = "Aktivering af bruger hos Besoffen.dk"
            strbody = "Hej " & name.Text & "." & vbCrLf & "<br>Velkommen til Besoffen.dk's community, vi håber du vil deltage aktivt på siden så kontakten mellem nuværende/tidligere klassekammerater kan vedligeholdes."
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>Du skal aktivere din bruger før du kan logge ind, dette gøres på:" & vbCrLf
            strbody = strbody & "<br><a href='http://www.besoffen.dk/opret.asp?mode=aktivering&key=" & strKey & "&bruger=" & bruger.Text & "'>"
            strbody = strbody & "http://www.besoffen.dk/opret.asp?mode=aktivering&key=" & strKey & "&bruger=" & bruger.Text
            strbody = strbody & "</a>.Herefter skal en administrator godkende dig."
            strbody = strbody & "<br><br>Dit brugernavn er: " & bruger.Text & "<br>Password er: " & pass.Text & "<br>Husk disse oplysninger!<br>"
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>Brugeren skal aktiveres inden 24 timer, ellers vil brugeren blive slettet automatisk." & vbCrLf & "<br>"
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>Vi håber du vil finde dig godt til rette og nyde siden lige så meget som vi har nydt at lave den."
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>M.v.h. " & vbCrLf & "<br>Team-Besoffen.dk<br>Casper Schmidt & Thomas Schwartz<br>Programmør & Designer"

            'Send_Mail(name.Text, mail.Text, strsubject, strbody, strKey)
            Registrer_Bruger(strKey)
        End If
    End Sub

Håber på i kan hjælpe mig her!

Kalle
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. november 2006 - 21:17 #1
Virker lidt sært ... Kan du ikke vise hele koden?
Mvh
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
20. november 2006 - 21:52 #2
jo da :)

webform1.aspx:
<%@ Page Language="vb" autoeventwireup="false" codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="WebApplication1.Opret" %>
<%@ import Namespace="system.net.mail" %>
<%@ import Namespace="system.security.Cryptography" %>
<%@ import Namespace="system.data.oledb" %>
<%@ import Namespace="system.data" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
    <HEAD>
        <title>WebForm1</title>
        <meta content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1" name="GENERATOR">
        <meta content="Visual Basic .NET 7.1" name="CODE_LANGUAGE">
        <meta content="JavaScript" name="vs_defaultClientScript">
        <meta content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" name="vs_targetSchema">
        <LINK href="style.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    </HEAD>
    <body ms_positioning="GridLayout">
        <form id="Form1" method="post" runat="server">
            <asp:label id="Label1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 56px" runat="server"
                height="21px" width="144px">*Ønsket
        brugernavn<sup>1</sup></asp:label><asp:checkbox id="showtlf" style="Z-INDEX: 130; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 472px" runat="server"
                Width="104px" Height="24px"></asp:checkbox><asp:textbox id="beskrivelse" style="Z-INDEX: 128; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 496px"
                runat="server" Width="160px" Height="76px" Columns="20" Rows="4" TextMode="MultiLine"></asp:textbox><asp:textbox id="tlf" style="Z-INDEX: 127; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 440px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:textbox id="skype" style="Z-INDEX: 126; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 408px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:textbox id="msn" style="Z-INDEX: 125; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 376px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:textbox id="post" style="Z-INDEX: 124; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 248px" runat="server"
                Width="48px" MaxLength="4"></asp:textbox><asp:textbox id="city" style="Z-INDEX: 123; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 216px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:textbox id="mail" style="Z-INDEX: 122; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 184px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:textbox id="name" style="Z-INDEX: 121; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 152px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:textbox id="pass2" style="Z-INDEX: 120; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 120px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:textbox id="pass" style="Z-INDEX: 119; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 88px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:label id="Label15" style="Z-INDEX: 115; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 88px" runat="server"
                height="21px" width="136px">*Ønsket
        kodeord<sup>2</sup></asp:label><asp:label id="Label14" style="Z-INDEX: 114; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 120px" runat="server"
                height="21px" width="128px">*Gentag
        kodeord<sup>2</sup></asp:label><asp:label id="Label13" style="Z-INDEX: 113; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 184px" runat="server"
                height="21px" width="128px">*Email-adresse<sup>3</sup></asp:label><asp:label id="Label12" style="Z-INDEX: 112; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 152px" runat="server"
                height="21px" width="128px">*Rigtige
        navn</asp:label><asp:label id="Label11" style="Z-INDEX: 111; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 216px" runat="server"
                height="21px" width="128px">*By</asp:label><asp:label id="Label10" style="Z-INDEX: 110; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 248px" runat="server"
                height="21px" width="128px">*Postnummer</asp:label><asp:label id="Label9" style="Z-INDEX: 109; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 280px" runat="server"
                height="21px" width="128px">Tilmeld
        nyhedsbrev</asp:label><asp:label id="Label8" style="Z-INDEX: 108; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 312px" runat="server"
                height="21px" width="128px">*Skole/årgang<sup>4</sup></asp:label><asp:label id="Label7" style="Z-INDEX: 107; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 344px" runat="server"
                height="21px" width="136px">
                <strong>Frivillige oplysinger</strong></asp:label><asp:label id="Label6" style="Z-INDEX: 106; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 376px" runat="server"
                height="16px" width="128px">Msn</asp:label><asp:label id="Label5" style="Z-INDEX: 105; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 408px" runat="server"
                height="21px" width="128px">Skype</asp:label><asp:label id="Label4" style="Z-INDEX: 104; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 440px" runat="server"
                height="21px" width="128px">Tlf.</asp:label><asp:label id="Label3" style="Z-INDEX: 103; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 472px" runat="server"
                height="21px" width="128px">Vis
        Tlf.<sup>5</sup></asp:label><asp:label id="Label2" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 48px; POSITION: absolute; TOP: 504px" runat="server"
                height="21px" width="128px">Beskrivelse</asp:label>&nbsp;
            <asp:label id="Label16" style="Z-INDEX: 116; LEFT: 56px; POSITION: absolute; TOP: 630px" runat="server"
                height="128px" width="561px"><sup>1</sup>Brugernavnet
        skal være mellem 4 og 15 tegn. <br />Tilladte tegn: 0-9, a-z, A-Z, underscore(_) og bindestreg(-)<br />
        <sup>2</sup>Det valgte kodeord skal være mellem 6 og 12 tegn langt. <br />Tilladte tegn: 0-9, a-z, A-Z, underscore(_) og bindestreg(-)<br />
        <sup>3</sup>Sørg for at emailadressen er din egen da aktiveringskoden bliver sendt
        til den emailadresse du angiver<br />
        <sup>4</sup>Årgangen skal være det år hvor du bliver student<br />
        <sup>5</sup>Telefonnummeret vil kun være synligt for de brugere der er oprettet i samme
        klasse, altså dine nuværende/tidligere klassekammerater. </asp:label><asp:label id="Label17" style="Z-INDEX: 117; LEFT: 192px; POSITION: absolute; TOP: 8px" runat="server"
                height="40px" width="336px" font-size="Large" font-bold="True">Opret
        en bruger på besoffen.dk</asp:label><asp:textbox id="bruger" style="Z-INDEX: 118; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 56px" runat="server"
                Width="144px"></asp:textbox><asp:checkbox id="nyhedsbrev" style="Z-INDEX: 129; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 280px"
                runat="server" Width="104px" Height="24px" Checked="True"></asp:checkbox><asp:dropdownlist id="DropDownList1" style="Z-INDEX: 131; LEFT: 200px; POSITION: absolute; TOP: 312px"
                runat="server" Width="144px" Height="24px" OnSelectedIndexChanged="DropDownList1_SelectedIndexChanged" AutoPostBack="True" Runat="server"></asp:dropdownlist>
                <asp:button id="Button1" OnClick="Button1_Click" style="Z-INDEX: 132; LEFT: 240px; POSITION: absolute; TOP: 584px" runat="server"
                Width="56px" Text="Opret!"></asp:button><asp:dropdownlist id="DropDownList3" style="Z-INDEX: 133; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 312px"
                runat="server" Width="104px" Height="24px" Visible="False"></asp:dropdownlist><asp:requiredfieldvalidator id="RequiredFieldValidator1" style="Z-INDEX: 134; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 56px"
                runat="server" Width="16px" Height="24px" ControlToValidate="bruger" Display="Dynamic" ErrorMessage="Feltet brugernavn skal udfyldes">*</asp:requiredfieldvalidator><asp:requiredfieldvalidator id="RequiredFieldValidator2" style="Z-INDEX: 135; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 88px"
                runat="server" Width="16px" Height="24px" ControlToValidate="pass" Display="Dynamic" ErrorMessage="Du skal vælge et kodeord">*</asp:requiredfieldvalidator><asp:requiredfieldvalidator id="RequiredFieldValidator3" style="Z-INDEX: 136; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 120px"
                runat="server" Width="16px" Height="24px" ControlToValidate="pass2" Display="Dynamic" ErrorMessage="Du skal gentage din kode">*</asp:requiredfieldvalidator><asp:requiredfieldvalidator id="RequiredFieldValidator4" style="Z-INDEX: 137; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 152px"
                runat="server" Width="8px" Height="24px" ControlToValidate="name" Display="Dynamic" ErrorMessage="Du skal skrive dit navn">*</asp:requiredfieldvalidator><asp:requiredfieldvalidator id="RequiredFieldValidator5" style="Z-INDEX: 138; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 184px"
                runat="server" Width="16px" Height="16px" ControlToValidate="mail" Display="Dynamic" ErrorMessage="Du skal angive din email">*</asp:requiredfieldvalidator><asp:requiredfieldvalidator id="RequiredFieldValidator6" style="Z-INDEX: 139; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 216px"
                runat="server" Width="8px" Height="32px" ControlToValidate="city" Display="Dynamic" ErrorMessage="Du skal udfylde feltet by">*</asp:requiredfieldvalidator><asp:requiredfieldvalidator id="RequiredFieldValidator7" style="Z-INDEX: 140; LEFT: 256px; POSITION: absolute; TOP: 248px"
                runat="server" Width="8px" Height="24px" ControlToValidate="post" Display="Dynamic" ErrorMessage="Du skal skrive dit postnummer">*</asp:requiredfieldvalidator><asp:comparevalidator id="CompareValidator1" style="Z-INDEX: 141; LEFT: 384px; POSITION: absolute; TOP: 120px"
                runat="server" Width="8px" Height="24px" ControlToValidate="pass2" Display="Dynamic" ErrorMessage="De to kodeord er ikke ens" ControlToCompare="pass">*</asp:comparevalidator><asp:regularexpressionvalidator id="RegularExpressionValidator1" style="Z-INDEX: 142; LEFT: 272px; POSITION: absolute; TOP: 248px"
                runat="server" Width="16px" Height="24px" ControlToValidate="post" Display="Dynamic" ErrorMessage="Postnummeret er ikke gyldigt" ValidationExpression="^\d{4}$">*</asp:regularexpressionvalidator><asp:regularexpressionvalidator id="RegularExpressionValidator2" style="Z-INDEX: 143; LEFT: 384px; POSITION: absolute; TOP: 184px"
                runat="server" Width="16px" Height="16px" ControlToValidate="mail" Display="Dynamic" ErrorMessage="Email-adressen er ikke gyldig" ValidationExpression="^[\w-\.]+@([\w-]+\.)+[\w-]{2,3}$">*</asp:regularexpressionvalidator><asp:regularexpressionvalidator id="RegularExpressionValidator3" style="Z-INDEX: 144; LEFT: 384px; POSITION: absolute; TOP: 88px"
                runat="server" Width="8px" Height="16px" ControlToValidate="pass" Display="Dynamic" ErrorMessage="Kodeordet overholder ikke de gældende krav" ValidationExpression="^[\w-]{6,12}$">*</asp:regularexpressionvalidator><asp:regularexpressionvalidator id="RegularExpressionValidator4" style="Z-INDEX: 145; LEFT: 384px; POSITION: absolute; TOP: 56px"
                runat="server" Width="8px" Height="24px" ControlToValidate="bruger" Display="Dynamic" ErrorMessage="Brugernavnet overholder ikke de gældende regler" ValidationExpression="^[\w-]{4,15}$">*</asp:regularexpressionvalidator><asp:validationsummary id="ValidationSummary1" style="Z-INDEX: 146; LEFT: 408px; POSITION: absolute; TOP: 56px"
                runat="server" Width="264px" Height="184px" DisplayMode="List" HeaderText="Der opstod fejl under oprettelsen:"></asp:validationsummary>
            <asp:RegularExpressionValidator id="RegularExpressionValidator5" style="Z-INDEX: 147; LEFT: 352px; POSITION: absolute; TOP: 440px"
                runat="server" Width="8px" Height="6px" ControlToValidate="tlf" ErrorMessage="Telefonnummeret skal være 8 tal"
                ValidationExpression="^\d{8}$">*</asp:RegularExpressionValidator>
            <asp:Label id="Label18" style="Z-INDEX: 148; LEFT: 360px; POSITION: absolute; TOP: 256px" runat="server"
                Height="24px" Width="296px">Hej</asp:Label></form>
    </body>
</HTML>

webform1.aspx.vb:
Public Class Opret
    Inherits System.Web.UI.Page

#Region " Web Form Designer Generated Code "

    'This call is required by the Web Form Designer.
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()

    End Sub
    Protected WithEvents Label1 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label2 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label3 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label4 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label5 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label6 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label7 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label8 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label9 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label10 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label11 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label12 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label13 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label14 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label15 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Label17 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents DropDownList1 As System.Web.UI.WebControls.DropDownList
    Protected WithEvents DropDownList2 As System.Web.UI.WebControls.DropDownList
    Protected WithEvents Label16 As System.Web.UI.WebControls.Label
    Protected WithEvents Button1 As System.Web.UI.WebControls.Button
    Protected WithEvents showtlf As System.Web.UI.WebControls.CheckBox
    Protected WithEvents beskrivelse As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents tlf As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents skype As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents msn As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents post As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents city As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents mail As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents name As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents pass2 As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents pass As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents bruger As System.Web.UI.WebControls.TextBox
    Protected WithEvents nyhedsbrev As System.Web.UI.WebControls.CheckBox
    Protected WithEvents DropDownList3 As System.Web.UI.WebControls.DropDownList
    Protected WithEvents RequiredFieldValidator1 As System.Web.UI.WebControls.RequiredFieldValidator
    Protected WithEvents RequiredFieldValidator2 As System.Web.UI.WebControls.RequiredFieldValidator
    Protected WithEvents RequiredFieldValidator3 As System.Web.UI.WebControls.RequiredFieldValidator
    Protected WithEvents RequiredFieldValidator4 As System.Web.UI.WebControls.RequiredFieldValidator
    Protected WithEvents RequiredFieldValidator5 As System.Web.UI.WebControls.RequiredFieldValidator
    Protected WithEvents RequiredFieldValidator6 As System.Web.UI.WebControls.RequiredFieldValidator
    Protected WithEvents RequiredFieldValidator7 As System.Web.UI.WebControls.RequiredFieldValidator
    Protected WithEvents CompareValidator1 As System.Web.UI.WebControls.CompareValidator
    Protected WithEvents RegularExpressionValidator1 As System.Web.UI.WebControls.RegularExpressionValidator
    Protected WithEvents RegularExpressionValidator2 As System.Web.UI.WebControls.RegularExpressionValidator
    Protected WithEvents RegularExpressionValidator3 As System.Web.UI.WebControls.RegularExpressionValidator
    Protected WithEvents RegularExpressionValidator4 As System.Web.UI.WebControls.RegularExpressionValidator
    Protected WithEvents ValidationSummary1 As System.Web.UI.WebControls.ValidationSummary
    Protected WithEvents RegularExpressionValidator5 As System.Web.UI.WebControls.RegularExpressionValidator
    Protected WithEvents Label18 As System.Web.UI.WebControls.Label

    'NOTE: The following placeholder declaration is required by the Web Form Designer.
    'Do not delete or move it.
    Private designerPlaceholderDeclaration As System.Object

    Private Sub Page_Init(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Init
        'CODEGEN: This method call is required by the Web Form Designer
        'Do not modify it using the code editor.
        InitializeComponent()
    End Sub

#End Region
    Dim conn As System.Data.OleDb.OleDbConnection = New System.Data.OleDb.OleDbConnection("provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; data source=" & Server.MapPath("besoffen.mdb"))
    Dim aAdapter As System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter
    Dim sql As String
    Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        'Put user code to initialize the page here
        'Hiv data ud til DropDownList1 med skoler

        If Not Page.IsPostBack Then
            CreateSkoler()
        End If
    End Sub
    Public Sub CreateSkoler()
        sql = "select id, skolenavn from skoler order by skolenavn"
        conn.Open()
        aAdapter = New System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter(sql, conn)
        Dim dsSkoler As System.Data.DataSet = New System.Data.DataSet
        aAdapter.Fill(dsSkoler, "skoler")
        DropDownList1.DataSource = dsSkoler
        DropDownList1.DataTextField = "Skolenavn"
        DropDownList1.DataValueField = "ID"
        DropDownList1.DataBind()
        DropDownList1.Items.Insert(0, "Vælg skole")
        conn.Close()
    End Sub
    Public Sub DropDownList1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles DropDownList1.SelectedIndexChanged
        'Hiv data ud til DropDownList3 med klasser på valgte skole
        'DropDownList1.selecteditem.value til at hente id for skolen

        If DropDownList1.SelectedIndex <> 0 Then
            DropDownList3.Visible = True
            sql = "select klasse, klassenavn from klasser where SkoleID=" & DropDownList1.SelectedItem.Value & " order by klasse"
            conn.Open()
            aAdapter = New System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter(sql, conn)
            Dim dsKlasser As System.Data.DataSet = New System.Data.DataSet
            aAdapter.Fill(dsKlasser, "klasser")
            DropDownList3.DataSource = dsKlasser
            DropDownList3.DataTextField = "klassenavn"
            DropDownList3.DataValueField = "klasse"
            DropDownList3.DataBind()
            DropDownList3.Items.Insert(0, "Vælg Klasse")
            conn.Close()
        Else
            DropDownList3.Visible = False
        End If
    End Sub

    Function Send_Mail(ByVal navn As String, ByVal email As String, ByVal subject As String, ByVal body As String, ByVal strKey As String)
        Dim mm As New System.Net.Mail.MailMessage
        mm.To = email
        mm.From = "support@besoffen.dk"
        mm.Subject = subject
        mm.Body = body
        Dim smtp As System.Net.Mail.Smtpclient
        smtp.Send(mm)
        smtp.OnSendCompleted(Registrer_Bruger(strKey))
    End Function
    Function ConvertDate(ByVal dtmDate, ByVal intFormat)
        Dim OutDate, OutTime, strOut As String
        OutDate = DatePart("yyyy", dtmDate) & "-" & DatePart("m", dtmDate) & "-" & DatePart("d", dtmDate)
        OutTime = DatePart("h", dtmDate) & ":" & DatePart("n", dtmDate) & ":" & DatePart("s", dtmDate)

        If intFormat = 0 Then
            strOut = OutDate & " " & OutTime
        ElseIf intFormat = 1 Then
            strOut = OutDate
        End If

        ConvertDate = strOut
    End Function
    Private Sub Registrer_Bruger(ByVal strKey As String)
        Dim dbcomm As OleDb.OleDbCommand
        Dim strKrypPass As String
        Dim byteKrypPass
        Dim utf8 As New System.Text.UTF8Encoding
        Dim md5 As New System.Security.Cryptography.MD5CryptoServiceProvider
        byteKrypPass = md5.ComputeHash(utf8.GetBytes(pass.Text))
        strKrypPass = utf8.GetString(byteKrypPass)
        sql = "insert into brugere (username,password,oprettet,nyhedsbrev,city,postnummer,navn,mail,aktiveret,tlf,showtlf,msn,skype,beskrivelse,klasse,skole,lvl)"
        sql = sql & " values('" & bruger.Text & "', '" & strKrypPass & "', #" & ConvertDate(Now(), 0) & "#," & nyhedsbrev.Checked & ",'" & city.Text & "'," & post.Text & ",'" & name.Text & "','" & mail.Text & "','" & strKey & "','" & tlf.Text & "'," & showtlf.Checked & ",'" & msn.Text & "','" & skype.Text & "','" & Replace(beskrivelse.Text, "'", "''") & "','" & DropDownList3.SelectedItem.Value & "'," & DropDownList1.SelectedItem.Value & ",2)"
        'dbcomm = New OleDb.OleDbCommand(sql, conn)
        'dbcomm.ExecuteNonQuery()
        Label18.Text = sql
    End Sub

    Public Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If Page.IsValid Then
            'Indsæt brugere i databasen samtidig med at email med key osv. sendes til den angivne mailadresse
            Dim strbody, strsubject As String
            Dim strKey As String = RandomKey(10)
            strsubject = "Aktivering af bruger hos Besoffen.dk"
            strbody = "Hej " & name.Text & "." & vbCrLf & "<br>Velkommen til Besoffen.dk's community, vi håber du vil deltage aktivt på siden så kontakten mellem nuværende/tidligere klassekammerater kan vedligeholdes."
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>Du skal aktivere din bruger før du kan logge ind, dette gøres på:" & vbCrLf
            strbody = strbody & "<br><a href='http://www.besoffen.dk/opret.asp?mode=aktivering&key=" & strKey & "&bruger=" & bruger.Text & "'>"
            strbody = strbody & "http://www.besoffen.dk/opret.asp?mode=aktivering&key=" & strKey & "&bruger=" & bruger.Text
            strbody = strbody & "</a>.Herefter skal en administrator godkende dig."
            strbody = strbody & "<br><br>Dit brugernavn er: " & bruger.Text & "<br>Password er: " & pass.Text & "<br>Husk disse oplysninger!<br>"
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>Brugeren skal aktiveres inden 24 timer, ellers vil brugeren blive slettet automatisk." & vbCrLf & "<br>"
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>Vi håber du vil finde dig godt til rette og nyde siden lige så meget som vi har nydt at lave den."
            strbody = strbody & "" & vbCrLf & "<br>M.v.h. " & vbCrLf & "<br>Team-Besoffen.dk<br>Casper Schmidt & Thomas Schwartz<br>Programmør & Designer"

            'Send_Mail(name.Text, mail.Text, strsubject, strbody, strKey)
            Registrer_Bruger(strKey)
        End If
    End Sub

    Function RandomKey(ByVal iantal)
        Dim strKey, strLetter As String
        Dim n, ital As Integer
        Dim strArray
        strKey = ""
        n = 0
        ital = 0
        strLetter = ""
        strArray = "0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f,g,h,i,j,k,l,m,n,o,p,q,r,s,t,u,v,w,x,y,z"
        strArray = Split(strArray, ",")
        Randomize()
        For n = 0 To (iantal) - 1
            Do
                ital = Int(Rnd() * (35 + 5))
                If (ital >= 1) And (ital <= 35) Then
                    strLetter = strArray(ital)
                    Exit Do
                End If
            Loop
            strKey = strKey & strLetter
            strLetter = ""
        Next
        RandomKey = strKey
    End Function

End Class

Kalle
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. november 2006 - 13:35 #3
Og du har prøvet at lave en rebuild - og du har stadig samme fejl?!?
Mvh
(Hvordan kan det være at du ikke benytter asp.net 2.0?)
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
22. november 2006 - 17:00 #4
Ja har rebuilded og bruger skam .Net 2.0 på min maskine, har bare ikke vs.net 2005 kun vs.net 2003 og den bruger 1.1 :)

Kalle
Avatar billede xguy Nybegynder
23. november 2006 - 09:41 #5
Prøv med Protected Sub i stedet for Public Sub.
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
23. november 2006 - 15:28 #6
Den er stadig totalt ligeglad og mener den fortsat er private :(

Kalle
Avatar billede xguy Nybegynder
23. november 2006 - 15:30 #7
Hva? Jeg er 100 på at det er det.

Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Har du husket at lave et build?
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
23. november 2006 - 15:34 #8
Ja har lavet et rebuild, det plejer at være nok?(derefter trykket f5 på selve siden self.)

Kalle
Avatar billede xguy Nybegynder
23. november 2006 - 15:49 #9
Hvis den stadigvæk siger:

Compiler Error Message: BC30390: 'WebApplication1.Opret.Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As System.EventArgs)' is not accessible in this context because it is 'Private'.

... så stemmer det jo ikke hvis du har ændret den fra Private til Protected.

Prøv igen... Bare Ctrl+Shit+B
Luk VS og åben det igen, om nødvendigt.

Jeg kan se at du også har:
Public Sub DropDownList1_SelectedIndexChanged

- den skal også være Protected.
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. november 2006 - 17:10 #10
Prøv at højreklik på din solution og tryk på clean (hvis du har sådan en mulighed).
Ellers find:
D:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary asp.net files
Og slet det der ligger der har at gøre med dit site.
Prøv så en rebuild.
Mvh
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
23. november 2006 - 17:38 #11
har slettet i v1.1.4322 og lavet build, der kommer intet i den mappe, har ligeledes været i v2.0.50727 og forsøgt at slette det, der er dog en dll jeg ikke kan fjerne :(

Kalle
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
23. november 2006 - 18:12 #12
SÅ fik jeg slettet det der lå i v2 mappen, lavet build(så kom den i v2 mappen igen) men det hjælper stadig intet :(

Kalle
Avatar billede xguy Nybegynder
24. november 2006 - 10:37 #13
Det er altså mærkeligt.
Jeg har kørt din kode, og jeg stødte ikke på den fejl du beskriver.

Hvis det er noget, så kan du prøve at flytte siden over i et nyt tomt web-projekt. Tjek at fejlen stadig er der, og send det til mig, så skal jeg nok kigge på det.
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
27. november 2006 - 14:02 #14
Har lige prøvet at smide mine sider op på den server hvor de skal ligge, nu fejler den ved mit inherits fordi det er asp v1.1på serveren og den måde den laver inherits er vidst lavet til v2.0, kigger lige selv på det i løbet af ugen men har ikke voldsomt meget tid før fredag så vil nok først vende tilbage der.

Kalle
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
07. december 2006 - 23:07 #15
og beklager så at jeg ikke er vendt tilbage men har haft alt for meget andet at se til men regner med at kigge på sagerne på søndag hvor jeg for en gangs skyld har en fridag

Kalle
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
13. december 2006 - 12:37 #16
Har forsøgt at kopiere det hele over i et nyt tomt webprojekt og nu vil den ikke arve(fejler ved inherits), jeg kan godt sende filerne hvis det er, men ellers kunne du vel sende de filer du har fået lavet og som virker?

Kalle
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
01. september 2007 - 22:24 #17
ingen bud her :(

hvis nogen finder på noget så skriv herinde og jeg opretter et nyt spørgsmål med emnet igen

Kalle