Avatar billede masteryeti Nybegynder
21. maj 2001 - 16:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gemme/hente strenge fra filer

Jeg har et lille program til DOS, der skal kunne behandle en streng fra en applikation lavet i C++.
Jeg vil i C++ gemme en streng fra en edit-box eller memo-felt i en fil.txt - fil.
Denne skal åbnes i dos-programmet (ren C-kode), strengen skal hentes, manipuleres med og gemmes - hvorefter C++ programmet igen skal hente den nye streng.

(for de nysgerrige er jeg ved at lave en dansk-til-sql kompiler. DOS-filen er lavet vha. flex/bison og en gnu-kompiler ... den andet i Borland Builder)

*drikker lidt mere kaffe* - håber nogen kan hjælpe !
Avatar billede rm Nybegynder
21. maj 2001 - 20:32 #1
Avatar billede borrisholt Novice
22. maj 2001 - 08:10 #2
masteryeti>>

Det her skulle virke. Jeg har ikke afprøvet det sat halvdelen af det er pseudo kode. Men prøv og se om ikke du kan fange idden i det, og få det til at virke.

int main(int argc, char* argv[])
{
//Open

  FILE *stream = fopen( fnbuf, \"r\" );
  char line[200];
  while( !feof( stream ) )
  {
        fgets( line, 200, stream );
        //do stuff with line
  }
  fclose( stream );

//Save
  FILE *stream = fopen( fnbuf, \"w+\" );
//MSDN :
//\"w+\" Opens an empty file for both reading and writing. If the given file exists, its contents are destroyed
  //int i = Antal Strenge
  //while (i)
  {
    //char *p = &Strneg nummer i
    fputs(p, stream);
  }
  fclose( stream );

    return 0;
}

Avatar billede masteryeti Nybegynder
22. maj 2001 - 08:58 #3
Umiddelbart ser det sidste ud til at virke, bortset fra at man deklarer stream 2 gange ;) .. det er nu til at finde ud af og rette.
Men kommandoen \"fnbuf\" kan ikke genkendes da jeg prøvede at kompilere det med Borland C++ Builder - er det fordi at dette er ren C-kode ?
Avatar billede borrisholt Novice
22. maj 2001 - 09:05 #4
masteryeti >> Det er fordi du begår en stor fejl. STOR STOR fejl. Helt elementær fejl : Du gør som jeg skriver og ikke som jeg tænker !!!!!

Begynd nu ikke at forvire mig med latterlige detaljer om at jeg bare kunne skrive som jeg tænker :-)

anyway. fnbuf er bare en variabel eller en konstant der indeholder filnavnet på din fil. Dvs du sletter bare fnbuf, og skriver et filnavn der i en streng altså :

  FILE *stream = fopen( fnbuf, \"r\" );
bliver til
  FILE *stream = fopen( \"SQL.TXT\", \"r\" );
Eller hvad nu din fil hedder.

Problemet er at jeg har lavet cut and paste fra et gammelt projekt og ikke har fået det hele med :-)

Jens B http://fotx.net/borrisholt
Avatar billede masteryeti Nybegynder
22. maj 2001 - 09:25 #5
hehe .. det er okay .. jeg fandt selv ud af det 3-4 minutter efter at jeg havde skrevet den anden besked .. grunden til at det forvirrede mig, var valget af navnet fnbuf ... det kunne næsten lyde som et reserveret ord :) - kiggede i hjælpfilen om fopen og fandt ud a det -- og for at det ikke skal være løgn, så hedder min fil sql.txt :)
Det driller dog stadigt.
void main()
{
char line[400];
FILE* stream = fopen(\"sql.txt\", \"r\");

while (!feof, 400, stream)
{
  fgets(line, 400, stream);
}
fclose(stream);

strcat(line, \"+ lidt ekstra\");

stream = fopen( \"sql.txt\", \"w+\" );
fputs(line, stream);
fclose(stream);
}

Gør intet.. exe-filen åbner, og kigger bare på mig ! (sql.txt findes i biblioteket)
Avatar billede masteryeti Nybegynder
22. maj 2001 - 09:28 #6
DoooooooHHH !!!!!!

Det er tidligt, jeg har ikke fået nok kaffe !! .. sowwy guys, fandt problemet.

Takker Borrisholdt for at have tålmodighed med  mig :)