Avatar billede itee Nybegynder
20. november 2006 - 08:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASUS A7N8X-E bundkort

Hej

Nu reagere min PC ikke på DEL for at komme i BIOS ??

Jeg har fået et brugt ASUS A7N8X-E bundkort som virkede eksemplarisk indtil det blev bygget i et nyt kabinet, og JEG var i BIOS og tilrette lidt.

Jeg så at CDROM drevet stod som secondary slave, og at AMT Athlon XP 2500 Mhz CPU'en på bundkortet prøvede jeg at clocke i BIOS til 200 Mhz istedet for 166 Mhz.

Herefter starter PC'en op som AMD Athlon XP 3200 - men tæller kun RAM, og herefter står den og detecter IDE drev... selv om man taster DEL som den skriver man kan nederst på skærmen, vil den ikke reagere på det. Den går ikke ind i BIOS igen ??
Man kan kun taste ALT+F2 for noget flash utility... det reagere den fint på...

Jeg har prøvet at cleare CMOS via jumper og backup batteriet jf. vejledningen, så starter PC'en op med LOGO og så kan man benytte TAB for POST skærm, eller ALT+F2 uden problemer...
Den starter op som en AMD Athlon XP 1100 Mhz, og nogle gange 100 andre gange 200 Mhz frekvens nedenfor... men den reagere stadig ikke på DEL tasten for BIOS tilgang... hvilket jeg gerne vil...?

Jeg har jumpet CDROM som secondary master, og har kun en primær HDD på.

Hvad skal man gøre for at få den til at reagere på DEL igen ??

:) Itee
Avatar billede itee Nybegynder
20. november 2006 - 08:27 #1
Jeg har prøvet uden CDROM drev på, for at udelukke lidt.

:) Itee
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. november 2006 - 08:27 #2
Prøv F2 istedet for DEL
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. november 2006 - 08:30 #3
Tag power af systemet- tag batteriet ud, og vent en halv times tid, prøv så igen.
Avatar billede grenaa Nybegynder
20. november 2006 - 09:35 #4
Når du cleare cmos via jumper skal du huske at trykke på start knappen når du har flydet så den står på clear.
Avatar billede itee Nybegynder
01. april 2007 - 00:16 #5
CMOS battery udtaget i 1 times tid, herefter kunne den ikke huske noget som helst, heller ikke at DEL tasten ikke virkede, så derved fik jeg DEL tasten til at virke igen. :-) Lukkes.