Avatar billede jaiz Nybegynder
19. november 2006 - 21:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DIV vs 100% height

Hey all, ja så kom dagen hvor jeg vil lave et site i tableless design, og jeg har selvføgelig støt ind i mit første problem

mit content område vil ikke lave 100% height selvom jeg laver 100% height + min-height i mit css så vil den stadig ikke lave den 100% høj men kun så høj som indholdet er?

---------------------------------------
HTML:
---------------------------------------
<div class="main">
            <div class="header">
            header
            </div>
            <div class="main">
                main
            </div>
            <div>
                <asp:contentplaceholder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">
                </asp:contentplaceholder>
            </div>

---------------------------------------
CSS:
---------------------------------------
body
{
  background-image:url(http://localhost:4313/Blogit/img/bg.jpg);
  background-repeat:repeat-x;
  background-color:#9D956F;
  margin:0;
}

.main
{
    height:100%;
    width:550px;
    margin: auto;
    background-image:url(http://localhost:4313/Blogit/img/mainbg.jpg);
    background-repeat:repeat-x;
    background-color:#000000;
}
Avatar billede jaiz Nybegynder
19. november 2006 - 22:06 #1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">
<head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /><title>
    Untitled Page
</title><link href="inc/css.css" rel="stylesheet" type="text/css" /></head>
<body>
      <form name="aspnetForm" method="post" action="default.aspx" id="aspnetForm">
<div>
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwULLTEwMDUyNjYzMjhkZCXlUpQ46FZAvrzD1grtxe5/Rcsv" />
</div>

        <div class="main">
            <div class="header">
            header
            </div>
            <div class="main">
                main
            </div>
            <div>

            </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede jaiz Nybegynder
19. november 2006 - 22:24 #2
skulle sætte body til height:100%;

vælger og give mig selv pointsne igen hehe :)
Avatar billede roenving Novice
20. november 2006 - 01:03 #3
-- du skulle vel sætte både html og body til 100% ?-)
Avatar billede jaiz Nybegynder
20. november 2006 - 12:47 #4
body var nok og sætte til 100%

men det jo totalt sort, fordi body er jo allerede 100% i forhold til skærmen eller ville bgfarven jo ikke gå hele vejen til bunds :)